Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A kétharmadára esett vissza a települési segélyezés, miután megváltoztatták a szociális támogatások szabályait.
A nagyobb szociális biztonságot jelentő, rendszeres támogatások súlya csökkent az önkormányzati segélyezésben, az eseti ellátási formák szerepe viszont nőtt – erre jutott a Tárki Társadalmi Riport 2018 című kiadványa. Az elemzés azt vizsgálta: amióta 2015-ben a kormány átalakította a szociális támogatások rendszerét, máshogy állnak-e az önkormányzatok a segélyezéshez.
Így változtak a városi kötelességek |
2015 márciusában néhány kivételes helyzetet leszámítva megszűnt az automatikusan, normatív alapon járó lakásfenntartási támogatás, a méltányossági közgyógyellátás, az adósságkezelési szolgáltatás, valamint a méltányossági ápolási díj. Ehelyett a városvezetés maga dönthet arról, hogy a kivezetett ellátások helyett biztosít-e juttatást. A támogatás formáit, összegét és a jogosultság feltételeit az önkormányzatok szabadon határozhatják meg. Az egyetlen kötelességük az, hogy akinek a létfenntartása került közvetlen veszélybe, azt ki kell segíteniük. |
A változtatásnak gyorsan meglett a hatása: az egy ellátottra jutott támogatás összege 2016-ban a két évvel korábbinak már csak a 68 százaléka volt. Főleg a lakhatási célú támogatást igénybe vevők aránya esett óriásit, 35-ről 19 százalékra. 2014-ben a települések 98 százalékán volt olyan ember, aki lakhatási támogatást kapott, 2016-ban már csak a 74 százalékukon. Ráadásul minél kisebb egy település, annál valószínűbb a lemorzsolódás – állapítja meg a tanulmány.
Az ápolási támogatásban részesítettek száma megfeleződött két év alatt, az egy ellátottra jutó támogatás 23 százalékkal lett alacsonyabb. A gyógyszervásárlási támogatás összege is megfeleződött.
Mindezt valamennyire ellensúlyozza, hogy az „egyéb támogatás” kategória megnőtt: nagyjából 1,8-szor annyian kapnak máshova be nem sorolt segélyt, mint a rendszer átalakítása előtt. Ennek azonban megvan az a veszélye, hogy az eseti jellegű segélyezés terjed, így az elemzés nagyon óvatos szóhasználata szerint „feltételezhető, hogy ez a változás a szociális biztonság csökkenését vonta maga után”.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.