Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Ez legalább 2 hónap csúszás az eredeti tervhez képest. Utána következik majd a déli (Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér) közötti 3-as metró-szakasz felújítása, tudtuk meg a BKV-tól. A teljes rekonstrukció 2022-re fejeződhet be.
2017. november 4-én kezdődött a 3-as metró északi, Lehel tér és Újpest-Központ közötti szakaszának felújítása. Akkor azt ígérték, a rekonstrukció egy évet vesz igénybe, vagyis 2018. novemberében befejeződik, és az év végére birtokba vehetik az utasok a metrót.
Nem így alakult. Lapunk kérdésére a BKV azt írta, a műszaki átadás-átvétel a szakasz felújításának befejezése után, várhatóan 2019. január végén kezdődhet meg, majd a sikeres próbaüzem lefolytatása után következik a hatósági forgalomba helyezési eljárás.
Vagyis a jelenlegi várakozások szerint ezután, 2019 első negyedévének végén kerül átadásra az Újpest-Központ – Dózsa György út állomások közötti vonalszakasz.
Ez nagyjából két hónapos csúszást jelent a jelenlegi tervek szerint. Nyáron még 1-2 hónapos csúszásról számmoltunk be, de a BKV már októberben tavaszra ígérte a felújítás befejezését. Ez azt jelenti, hogy a hatmegállós szakasz modernizálása mindennel együtt legalább 16 hónapba telik majd.
Felkészül Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest
A BKV kérdésünkre azt is megírta, a felújítás során a következő szakasz a déli, azaz Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közti lesz. Noha ahogy a középső (Lehel tér – Nagyvárad tér) szakaszé, úgy a délié esetében is még folyamatban vannak a közbeszerzési eljárások. De a BKV optimista, azt írják, az északi szakasz utasforgalomnak való visszaadása után,
2019 második negyedévében megkezdődhet a Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér közti szakasz rekonstrukciója.
A déli szakasz befejezése után, várhatóan 2020 második felében kezdődhet meg az utolsó szakasz modernizálása. A teljes metróvonal megújítása a tervek szerint 2022 végére fejeződik be.
Több mint 230 milliárd forint is lehet
Mivel a középső és a déli szakaszra a közbeszerzési eljárások még folyamatban vannak, így azok tervezett költségét még nem árulhatta el a BKV. De az unió júliusban jelentette be, hogy akkori árfolyamon mintegy 154 milliárd forinttal támogatja a metrófelújítást.
Mindezek után Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a novemberi kormányinfón hozzátette, plusz 80 milliárd forintot biztosít a 3-as metró felújítására a kormány. A metrórekonstrukció végösszege tehát 234 milliárd forintra is rúghat.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.