Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Ez legalább 2 hónap csúszás az eredeti tervhez képest. Utána következik majd a déli (Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér) közötti 3-as metró-szakasz felújítása, tudtuk meg a BKV-tól. A teljes rekonstrukció 2022-re fejeződhet be.
2017. november 4-én kezdődött a 3-as metró északi, Lehel tér és Újpest-Központ közötti szakaszának felújítása. Akkor azt ígérték, a rekonstrukció egy évet vesz igénybe, vagyis 2018. novemberében befejeződik, és az év végére birtokba vehetik az utasok a metrót.
Nem így alakult. Lapunk kérdésére a BKV azt írta, a műszaki átadás-átvétel a szakasz felújításának befejezése után, várhatóan 2019. január végén kezdődhet meg, majd a sikeres próbaüzem lefolytatása után következik a hatósági forgalomba helyezési eljárás.
Vagyis a jelenlegi várakozások szerint ezután, 2019 első negyedévének végén kerül átadásra az Újpest-Központ – Dózsa György út állomások közötti vonalszakasz.
Ez nagyjából két hónapos csúszást jelent a jelenlegi tervek szerint. Nyáron még 1-2 hónapos csúszásról számmoltunk be, de a BKV már októberben tavaszra ígérte a felújítás befejezését. Ez azt jelenti, hogy a hatmegállós szakasz modernizálása mindennel együtt legalább 16 hónapba telik majd.
Felkészül Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest
A BKV kérdésünkre azt is megírta, a felújítás során a következő szakasz a déli, azaz Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közti lesz. Noha ahogy a középső (Lehel tér – Nagyvárad tér) szakaszé, úgy a délié esetében is még folyamatban vannak a közbeszerzési eljárások. De a BKV optimista, azt írják, az északi szakasz utasforgalomnak való visszaadása után,
2019 második negyedévében megkezdődhet a Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér közti szakasz rekonstrukciója.
A déli szakasz befejezése után, várhatóan 2020 második felében kezdődhet meg az utolsó szakasz modernizálása. A teljes metróvonal megújítása a tervek szerint 2022 végére fejeződik be.
Több mint 230 milliárd forint is lehet
Mivel a középső és a déli szakaszra a közbeszerzési eljárások még folyamatban vannak, így azok tervezett költségét még nem árulhatta el a BKV. De az unió júliusban jelentette be, hogy akkori árfolyamon mintegy 154 milliárd forinttal támogatja a metrófelújítást.
Mindezek után Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a novemberi kormányinfón hozzátette, plusz 80 milliárd forintot biztosít a 3-as metró felújítására a kormány. A metrórekonstrukció végösszege tehát 234 milliárd forintra is rúghat.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.