Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Keleti pályaudvar két hétig tartó lezárása miatt több vonat a Délibe vagy Kelenföldre érkezik, lesz, amelyik Kőbánya felsőn vagy Kőbánya-Kispesten fordul. De forradalmi újításként a körvasúton is járnak személyvonatok. Mindent összeszedtünk, amit a hétfőn kezdődő lezárásról tudni kell.
Május 13-án üzemkezdettől két hétre lezárják a Keleti pályaudvart karbantartás miatt, ezért az ide közlekedő vonatok útvonala megváltozik.
A MÁV-Start igyekezett úgy átszervezni a vonatközlekedést, hogy minél többen elérjék a metrót, ezért több vonat rendhagyó módon Kelenföldre vagy a Déli pályaudvarra megy, de olyan is lesz, amelyik a Nyugatiba.
A MÁV ígéri, felkészült a kommunikációra, 100 táblát és további 150 tájékoztatót helyeztek el. A BKK is besegít a 4-es metró és a 37-es, 37A villamos sűrítésével, és utóbbi járatokon a Blaha Lujza tér és a Sörgyár között a vasúti bérleteket is elfogadják.
A Keleti lezárásakor halaszthatatlan karbantartásokat végeznek, azért van erre szükség, hogy csökkenjen az üzemzavarok, meghibásodások száma, megelőzzék a sebességkorlátozások bevezetését, és pontosabban közlekedjenek a vonatok.
Na de nézzük, melyik vonat közlekedése hogyan változik.
Szolnok–Sülysáp felől Kőbánya felsőre és Kelenföldre
Az újszász–szolnoki vasútvonalon közlekedő sülysápi, nagykátai és szolnoki elővárosi vonatok (G60, S60, Z60) fele Kőbánya felsőre, másik fele Kelenföldre érkezik, és onnan is indul. A mindennap közlekedő vonatok Kelenföldön, a csak hétköznap közlekedő vonatok Kőbánya felsőn végállomásoznak.
Pécelről a körvasúton át Piliscsabára
A MÁV forradalmi újítást is tesztel a lezárások idején – régóta szó van róla, hogy visszaállítsák a személyforgalmat a Kelet- és Észak-Pesten végighaladó körvasúton, most a szükségszerűségből előnyt kovácsolva ezt meglépik.
A Piliscsabáról kényszerűségből – mivel nincs elég férőhely a Nyugatiban – csak Angyalföldig közlekedő személyvonatokat, és a vágányzár miatt egy ideje már Pécelig visszavágott hatvani elővárosi vonatokat ezzel összekötik, így Kelet- és Észak-Pest között is közvetlen vasúti kapcsolat jön létre.
Győr felől jellemzően a Délibe
A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon az eddig a Keletibe érkező soproni és a szombathelyi IC-k és a railjetek is a Déli pályaudvarra közlekednek hétfőtől két hétig.
A vonalon járó napi néhány gyorsvonat Kőbánya-Kispestre érkezik. Egyes nemzetközi vonatok szintén a Déli pályaudvarra érkeznek, de lesz, amelyik Kelenföldön fordul vissza.
Pécs felől csak Kelenföldig
A Budapest–Pécs és Budapest–Kaposvár intercity vonatok Kelenföldről indulnak, és oda is érkeznek, a Gemenc Expressz is Kelenföldig jár.
Békéscsabáról a Nyugatiba, Záhonytól csak Szolnokig
A lezárás során a békéscsabai intercityk és gyorsvonatok továbbra is elérik a fővárost, de a Keleti helyett Szolnoktól a ceglédi vonalon a Nyugati pályaudvarra mennek.
A Budapest és Záhony között közlekedő sebesvonatok viszont ezért lerövidülnek, Záhonytól csak Szolnokig közlekednek. Itt át kell szállni valamelyik másik a fővárosba közlekedő vonatra.
Kunszentmiklós-Tass felől ismét Kőbánya-Kispestre
A MÁV-Start a 3-as metró déli szakaszának felújításához kapcsolódóan vezette be, hogy a Kunszentmiklós-Tass felől érkező vonatok Kőbánya-Kispest helyett a Keletibe érkeznek. A pályaudvar lezárása miatt két hétre visszaáll az eredeti rend, az összes Kelebia és Kunszentmiklós-Tass felől érkező vonat Kőbánya-Kispestig jár.
Lajosmizsei vonatok csak Zuglóig
A pályafelújítás idején a Lajosmizsétől a Nyugatiig közlekedő vonatok reggel 8 és este 8 óra között Zuglóból indulnak, és oda is érkeznek.
Még több pótlóbusz a miskolci vonalon
A Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon a Rákos és Hatvan között végzett pályafelújítás miatt már módosított menetrend szerint közlekedtek a vonatok, a sebesvonattal erre járóknak még felüdülés is lesz, hogy nem kell Aszód és Pécel között pótlóbuszra szállni, majd vissza a vonatra, ahogy eddig.
A pályaudvar lezárása alatt ugyanis az egri és miskolci gyors- és sebesvonatok helyett a Puskás Ferenc Stadion buszállomástól Hatvanig viszik pótlóbuszok az utasokat, és onnan kell csak vonatra szállni.
A miskolci intercityt pótló buszok változatlanul a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcából indulnak, és Hatvanig közlekednek.
Merre érdemes közlekedni?
A sülysápi és szolnoki elővárosi vonatok utasai közül a Budára tartók úgy járnak a legjobban, ha egy Kelenföldre közlekedő vonatra szállnak fel, vagy Kőbánya felsőn szállnak át egy Kelenföldig menő másik személyvonatra. A Pestre tartók egy része is Kelenfölddel jár a legjobban, Kőbánya-felsőtől a vonat menetrend szerint 18 perc alatt odaér.
De ha Kőbánya felsőn szállnak le, akkor onnan a 37-es és 37A villamossal tudnak továbbmenni a Blaha Lujza tér felé. Kőbánya felsőtől az Élessarok is csak 8 perc sétára van, ahol megáll a 3-as és 62-es villamos. Illetve ha eggyel továbbmennek, Ferencvárosnál az 1-es villamosra tudnak átszállni.
A péceli elővárosi vasúttal érkezőknek érdemes Újpest vasútállomásig menni, és ott átszállni a 3-as metróra, a vonat Rákostól 19 perc alatt odaér. De Rákoson az Örs vezér térre tartó buszokra is át lehet szállni.
A győri vonatokról a Keleti közelébe tartóknak Kelenföldön célszerű leszállni, és a 4-es metróval továbbmenni.
Minden közlekedőnek érdemes tájékozódnia a MÁV-csoport honlapján, vagy az Elvira vasúti menetrendkeresőben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.