Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
15 házi gyártású vagon már forgalomban van.
Már a huszadik a MÁV által gyártott IC+ kocsi is elkészül el július közepére, ez a szám pedig 70-re növekedne a jövő év végére, mondta el Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója egy szerda délután tartott háttérbeszélgetésen.
Hibrid motorvonatokat venne a Balaton északi partjára a MÁV-Start
A mozdonycserét spórolnák meg. További 21 emeletes vonatot is szeretnének.
A kormány – mely az IC+ gyártását korábbi határozatában megrendelte – még az idén döntene arról, folytatódjon-e a hetvenedik darab után is az IC+ kocsik sorozatgyártása. A vasúttársaság képviselői szerint összesen 210 darabot gyárthatnának, ennyivel a teljes hazai intercity forgalmat le lehetne bonyolítani.
Az IC+ kocsik miatt korábban azért érte sok kritika a vasúttársaságot, mert az azokat előállító szolnoki műhely lenne felelős a MÁV-Start meglévő kocsijainak a felújításáért is. Azonban a kapacitáshiány miatt sok kocsi tartósan a tárolóvágányokon félreállva pusztult és várta javítását.
Kerékgyártó József elismerte, hogy nem indult olajozottan az új kocsik gyártása, de szerinte már jól halad. Elmondta azt is, kettéválasztották a javítókapacitást a gyártástól, így a félreállított vagonok javítása is felgyorsult.
Az elhangzottak szerint a mintegy 60-70 helyett már csak nagyjából 40 kocsi vár javításra, ami a kocsiállomány mennyiségéhez képest már megfelelő arány, általánosan is ennyit szoktak fővizsgára felkészíteni a műhelyekben, tették hozzá.
Nem lesznek új mozdonyok
Az esményen újságírói felvetésre az is szóbakerült, hogy milyen mozdony fogja majd húzni a 160 km/órás sebességre képes IC+ kocsikat. A vasúttársaság részéről elhangzottak szerint a meglévő összesen 25 Bombardier Traxx típusú mozdony elég lesz erre.
Új mozdonyokra így egyelőre nem írnak ki közbeszerzést, azonban 40 (opcionálisan plusz 45) mozdony beszerzése később szerepel a vasúttársaság terveiben.
Ami viszont azt is jelenti, hogy az ugyanarra közlekedő gyorsvonatokat továbbra is csak 120 km/h-s sebességre képes mozdonyok fogják majd húzni, hiába költöttünk uniós százmilliárdokat arra, hogy a pálya több száz kilométer hosszan 160 km/h-s sebességgel legyen járható.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.