szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

15 házi gyártású vagon már forgalomban van.

Már a huszadik a MÁV által gyártott IC+ kocsi is elkészül el július közepére, ez a szám pedig 70-re növekedne a jövő év végére, mondta el Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója egy szerda délután tartott háttérbeszélgetésen.

Hibrid motorvonatokat venne a Balaton északi partjára a MÁV-Start

A mozdonycserét spórolnák meg. További 21 emeletes vonatot is szeretnének.

A kormány – mely az IC+ gyártását korábbi határozatában megrendelte – még az idén döntene arról, folytatódjon-e a hetvenedik darab után is az IC+ kocsik sorozatgyártása. A vasúttársaság képviselői szerint összesen 210 darabot gyárthatnának, ennyivel a teljes hazai intercity forgalmat le lehetne bonyolítani.

Az IC+ kocsik miatt korábban azért érte sok kritika a vasúttársaságot, mert az azokat előállító szolnoki műhely lenne felelős a MÁV-Start meglévő kocsijainak a felújításáért is. Azonban a kapacitáshiány miatt sok kocsi tartósan a tárolóvágányokon félreállva pusztult és várta javítását.

Kerékgyártó József elismerte, hogy nem indult olajozottan az új kocsik gyártása, de szerinte már jól halad. Elmondta azt is, kettéválasztották a javítókapacitást a gyártástól, így a félreállított vagonok javítása is felgyorsult.

Az elhangzottak szerint a mintegy 60-70 helyett már csak nagyjából 40 kocsi vár javításra, ami a kocsiállomány mennyiségéhez képest már megfelelő arány, általánosan is ennyit szoktak fővizsgára felkészíteni a műhelyekben, tették hozzá.

Nem lesznek új mozdonyok

Az esményen újságírói felvetésre az is szóbakerült, hogy milyen mozdony fogja majd húzni a 160 km/órás sebességre képes IC+ kocsikat. A vasúttársaság részéről elhangzottak szerint a meglévő összesen 25 Bombardier Traxx típusú mozdony elég lesz erre.

Új mozdonyokra így egyelőre nem írnak ki közbeszerzést, azonban 40 (opcionálisan plusz 45) mozdony beszerzése később szerepel a vasúttársaság terveiben.

Ami viszont azt is jelenti, hogy az ugyanarra közlekedő gyorsvonatokat továbbra is csak 120 km/h-s sebességre képes mozdonyok fogják majd húzni, hiába költöttünk uniós százmilliárdokat arra, hogy a pálya több száz kilométer hosszan 160 km/h-s sebességgel legyen járható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!