Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A mozdonycserét spórolnák meg. További 21 emeletes vonatot is szeretnének.
Összesen 10+6 hibrid - azaz felsővezeték alatt és dízelüzemben is közlekedni képes – motorvonatot venne a MÁV-Start, elsősorban a Balaton északi partjára, mondta el Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója egy szerda délutáni háttérbeszélgetésen.
A motorvonatok természetesen az ország más részein is felhasználhatók lennének, ahol nincs, vagy csak részben van felsővezeték.
Kerékgyártó szerint a következő uniós pénzügyi ciklusban az országok számára rendelkezésre bocsátott szén-dioxid-kvóta keretében tudnának forrást találni a beszerzésre.
A háttérbeszélgetésen elhangzottak szerint az Észak-Balatonra a nyári szezonban közlekedő Kék Hullám és Tekergő gyorsvonatokat tudná ezekkel a járművekkel kiállítani a MÁV-Start, a Katica sebesvonatokon pedig az elővárosokban már ismerős Flirt motorvonatok járnának.
Írtunk már róla, hogy már folyamatban van a villamosítás a Balaton északi partján, de csak Székesfehérvár és Balatonfüred között húzzák ki a drótot első körben.
Mindez tehát azt jelenti, hogy a jövőben a Balaton északi partján közlekedő szerelvényeknek továbbra is mozdonyt kellene cserélni, csak Székesfehérvár helyett Balatonfüreden.
Milliárdokat költünk az észak-balatoni vasútra, épp csak jobb nem lesz tőle
A beruházás után is 80 km/órával cammognak majd a vonatok, az állomások többségéhez pedig nem nyúlnak hozzá.
Bár a tervek szerint Balatonfüred és Tapolca között folytatódnának a munkák, erre még nem kötöttek szerződést. Szakmai körökben már korábban is felmerült, hogy a villamosítás helyett többet érné hibrid motorvonatok beszerzése.
21 újabb emeletes vonatot szeretnének
A háttérbeszélgetésen Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója azt is elmondta, módosították az emeletes motorvonatok beszerzésére vonatkozó keretszerződést úgy, hogy a már megrendelt 19 mellé újabb 21 emeletes motorvonat lehívását tegyék könnyebbé.
A MÁV tehát arra vár, hogy a kormány bólintson rá, hogy a következő, 2021-gyel kezdődő uniós pénzügyi ciklusban újabb 21 emeletes motorvonatot vehessünk.
A napokban írtunk róla, hogy a hazai vonalakon jövő év elejétől állhat forgalomba 19 emeletes motorvonat, első körben a Budapest–Cegléd–Szolnok-, és a Budapest–Vác–Szob-vasútvonalon.
Tényleg akkorát hibázott a MÁV az emeletes vonatok megvásárlásával?
Nem férnek be az alagútba az új emeletes vonatok, de nem is oda vették őket, hanem a jelenleg túlzsúfolt budapesti elővárosi vonalakra.
Írtunk arról is, hogy az emeletes vonatokat később a Balaton partján is be tervezik vetni, de a jelenlegi szabályozások szerint azok nem férnek be a Kelenföld és Déli pályaudvar közötti alagútba.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.