szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A budapesti kormányhivatal 10 millió forintos bírságot szabott ki a Wizz Airre annak ügyfélszolgálati panaszkezelési hiányosságai miatt.

10 millió forintos bírsággal sújtotta a Wizz Air-t ügyfélszolgálata miatt Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya, írja a szalloda.blog.hu nyomán a Portfolio.hu, a kormányhivatal egyúttal kötelezi a céget arra, hogy

- biztosítsa a fogyasztók számára, hogy szóban is panaszt tehessenek, és gondoskodjon arról, hogy a szóbeli panaszokról jogszabálynak megfelelő jegyzőkönyv kerüljön felvételre, továbbá

- a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 261/2004/EK Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alapján jogszabálynak megfelelően gondoskodjon a fogyasztók átfoglalásáról,

- tartózkodjon a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattól, és a fogyasztókat megfelelően tájékoztassa az átfoglalási és jegyárkülönbözet megtérítésének a lehetőségéről.

A fogyasztóvédelmi osztály szerint ugyanis a fogyasztók telefonon nem igazán tudnak panaszt tenni, csak online űrlap kitöltésével. A telefonos ügyfélszolgálat csak az egyszerűbb ügyek intézésében tud segítséget nyújtani, jegyzőkönyvet nem vesznek fel - áll a cikkben. Probléma az is, hogy a Wizz Air automatikusan csak saját járataira ajánl fel ingyenes átfoglalási lehetőséget járattörlés vagy járatmódosítás esetén, illetve 5 órán túli késés esetén.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Gyenis Ágnes hvg360

Állami mentőöv vagy csőd? A Wizz Air vezére szerint a válságban mást kell választani

Előremenekül a Wizz Air fapados légitársaság: új bázisokat nyit, új járatokat indít, és már átvett tucatnyi új gépet idén, miközben tavasszal gyakorlatilag nem repült velük senki, és most is alig. Váradi József vezérigazgató úgy véli: az kerülhet a koronavírus-járvány miatti válság után jobb pozícióba, aki most is mer és tud lépni.

Pintér Sándor üzlettársai megint bevásároltak a biztonsági piacon

Pintér Sándor üzlettársai megint bevásároltak a biztonsági piacon

Vidnyánszky színésze lesz az új igazgató a Győri Nemzeti Színházban

Vidnyánszky színésze lesz az új igazgató a Győri Nemzeti Színházban

Túlélési praktikák szülőknek a karantén idejére - Fülke podcastunkban Szél Dávid pszichológus

Túlélési praktikák szülőknek a karantén idejére - Fülke podcastunkban Szél Dávid pszichológus