Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A rekorder a 364 méter hosszú One Apus nevű hajó volt, csak erről több mint 1816 óriás fémdoboz hullott a vízbe.
Az óceánba, tengerekbe veszett áruszállító konténerek száma hétéves rekordot döntött tavaly a hajózási világszervezet (WSC) kimutatása szerint – írta a hétfői Világgazdaság.
A gumiabroncstól a fehérneműn át az okostelefonokig a legváltozatosabb termékeket és alkatrészeket tartalmazó konténerekből 2020-ban háromezernél is több süllyedt el. A rekorder a 364 méter hosszú One Apus nevű hajó volt, amely november végén került viharba Hawaii partjaitól 1600 tengeri mérföldre, és több mint 1816 óriás fémdoboz hullott róla a vízbe – írta a lap.
A felgyorsult világkereskedelem, a szűkös tengeri szállítási kapacitások, a lazán vett biztonsági szabályok számlájára írható balszerencse-sorozat az idén is folytatódott, már ezernél több konténer merült el. Januárban például a kínai Hsziamen kikötőjéből Los Angeles felé tartó Maersk Essen veszített 750 konténert, majd februárban a japán partok közelében viharba került Maersk Eindhovenről esett a vízbe 260 konténer.
Szakértők szerint a hasonló esetek elkerülésére a piaci igényekhez illeszkedő szállítókapacitások kiépítése lenne a megoldás, erre azonban hosszú éveket kell még várni – írta a Világgazdaság.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.