Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Ukrajnát elkerülő, 11 milliárd dolláros beruházás a duplájára, évi 110 milliárd köbméterre növeli a már meglévő Északi Áramlat kapacitását.
Moszkvai idő szerint reggel 8 óra 45 perckor elkészült az Oroszországot Németországgal a Balti-tenger alatt összekötő Északi Áramlat 2 gázvezeték építése – közölte a Gazprom orosz gázipari cég.
A projektet irányító Nord Stream 2 AG hétfőn számolt be arról, hogy befejeződött az Északi Áramlat 2 második vezetékének tengeri lefektetése, és csak a cső dániai és németországi szakaszának összekapcsolása van hátra. A vállalat úgy tervezi, hogy a létesítményt 2021 végéig fogják üzembe helyezni. A Bloomberg úgy értesült, hogy ez a Gazprom tervei szerint azt jelenti:
az Északi Áramlat 2 első vezetékén október 1-jén, mindkettőn pedig december 1-jén megindul a gáz szállítása.
A Gazprom korábban azt közölte, hogy a vezeték még ebben az évben 5,6 milliárd köbméter gázt fog szállítani.
Az Ukrajnát elkerülő, 11 milliárd dolláros beruházás a duplájára, évi 110 milliárd köbméterre növeli a már meglévő Északi Áramlat kapacitását.
A Moszkva és Kijev között jelenleg érvényben lévő tranzitmegállapodás 2024-ben jár le. Az ukrán felet megillető tranzitdíj elérheti az évi 3 milliárd dollárt.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.