Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az OMV schwechati finomítójának leállása miatt nem érkezik egyelőre olajimport.
Egyáltalán nincs kizárva, hogy hozzá kell nyúlni az ország biztonsági olajkészletéhez, miután pénteken egy műszaki hiba miatt leállt a schwechati OMV-finomító – tudósít a Világgazdaság szerdai száma. Az osztrák vállalat egyelőre nem tudja még megmondani, hogy mennyi időt fog igénybe venni a helyreállítás, ugyanakkor az is igaz, hogy a meghibásodás nem érinti a finomító egészét. Intő jel lehet azonban, hogy Ausztriában már most felszabadították hat napra a biztonsági üzemanyagkészleteket. Hasonló lépésről Magyarországon a technológiáért és iparért felelős miniszter, azaz Palkovics László dönthet. A Világgazdaság kereste is ezzel kapcsolatban a tárcát, de lapzártáig nem kaptak választ a kérdésükre.
A minisztérium hétfőn közleményben tudatta, hogy Magyarországon nincsenek ellátási gondok, és a lakossági igények fedezhetők a hazai termelésből és készletekből. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a közlemény nem érinti a lakosságon kívüli felhasználók – közúti fuvarozók, buszok, dízelmozdonyok, mezőgazdasági és munkagépek – ellátását.
Jelen helyzetben az ellátás az egyetlen belföldi termelőre, a MOL-ra marad, amely a szlovákiai leányvállalatától is importálhat olajat.
Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy június 3-án, pénteken, a szokásos karbantartási munkálatokat követően nem sikerült újraindítani az OMV schwechati olajfinomítóját. Az OMV vagy 200 töltőállomást működtet Magyarországon, és a hazai piacon a benzin 17-19, a dízel 13-15 százalékát adja.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A német autógyárak továbbra is invesztálnak az orbáni gazdaságba, aminek lehetnék még kedvezőtlen következményei.
Ha elmaradt volna az alku annak komoly hatása lett volna az 1700 milliárd dollárt kitevő kétoldalú kereskedelemre.