Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Nem tudják idejében újraindítani az osztrák OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után – értesült iparági forrásokból a VG, amely szerint ez ellátási problémákat vetít előre.
A schwechati finomító, amely az egyik legnagyobb Közép-Európában, április elején állt le és a tervek szerint június 10-én indult volna újra a termelés, az újraindítás azonban technikai gondok miatt sikertelen volt. Becslések szerint további heteket kell még szánni a pótmunkákra. A VG úgy tudja, hogy az osztrák cég eddig hivatalosan nem tájékoztatta a Molt és más partnereit a problémáról, amelynek megoldásához az osztrák kormánytól várnak segítséget – vélhetően a stratégiai készletek egy részének felszabadítását is.
A schwechati finomítóban gyártott termékeket az OMV Ausztriában és a közép-kelet-európai régió Ausztriához közel fekvő országaiban értékesíti. A cég körülbelül 200 töltőállomást üzemeltet Magyarországon, s az itteni piacon a benzin 17-19, a dízel 13-15 százalékát adja.
A cikk szerint arra lehet következtetni, hogy ha az OMV a saját kútjait nem tudja ellátni üzemanyaggal, az ellátási gondokhoz vezethet.
A VG arra is felhívja a figyelmet, hogy mivel Magyarországon 480 forintban maximálták az üzemanyagok kiskereskedelmi árát, ám Európa-szerte jelentősen drágább a benzin és a gázolaj is, a külföldi beszállítók nem érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában. Ennek hatására drámaian csökkent az import: a Mol 70 százalék körüli piacrésze dízelben már tavasszal 80 százalék fölé emelkedett. Eddig az OMV volt az egyetlen, amely fenntartotta az országba irányuló termékszállítást, ám ha ez elmarad, a kieső mennyiséget a Mol már nem tudja pótolni – olvasható a cikkben.
Bár a kettős árazás bevezetésével valamelyest csökkent a nyomás a Molon, és visszaszorult a benzinturizmus, a nyári szezonban jelentősen nő a benzinkutak forgalma. A VG információi szerint a cég emiatt tolta el a kötelező karbantartási munkák kezdetét a százhalombattai finomítóban, amely így augusztusban és októberben fog részlegesen leállni egy-egy hónapra. A lapnak nyilatkozó források szerint erre a két hónapra egyelőre nincs megoldás a zavartalan ellátás biztosítására.
A helyzet Szlovákiában is ellátási zavarokat okozhat majd, továbbá Ausztria, Csehország, Lengyelország is gondban lesz, hogy a gázolaj-ellátást biztosítsa.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.