A Lidltől várják a hazai élelmiszerexport fellendítését

Szakmai konzultációval és beszállító akadémiájával segíti a Lidl a hazai vállalkozásokat, hogy jobban tudjanak exportra termelni.

  • MTI MTI
A Lidltől várják a hazai élelmiszerexport fellendítését

A Lidl segítségével lendítenék fel a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportját, uniós vagy az EU-n kívüli országok piacán is. Az ennek érdekében a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség között létrejött megállapodás értelmében a Lidl

  • fejleszteni fogja beszállítói akadémiájának exporttematikáját;
  • szakmai konzultációval segíti a HEPA ügyfeleit, hogy csatlakozhassanak a kiskereskedő beszállítói láncához;

A HEPA ezen kívül

  • közös beszállítói napokkal,
  • exporttal kapcsolatos szakmai workshopokkal,
  • egyéb tudásmegosztásra szolgáló eseményekkel támogatja a hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások fejlődését.

A megállapodásról szóló közleményben idézik a Lidl értékesítési ügyvezető igazgatóját, Hajdu Pétert, aki szerint tavaly már 170 hazai beszállító 726 terméke jutott el rajtuk keresztül 28 országba 81 milliárd forint értékben, az áruházlánc hazai üzleteiben ugyanakkor 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg.

Kiemelkedő sikereket értek el a borok exportjában tavaly 7,9 milliárd forint értékben exportáltak hazai palackos borokat és pezsgőféléket.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek