szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Van olyan termék is, aminek 120 százalékkal ugrott fel az ára tavaly óta.

Egyre durvább képet mutatnak a G7 gazdasági portál élelmiszerár-mérései: az elmúlt egy évet nézve az találták, hogy a magyar boltokat több hullámban ütötte meg a drágulás. Az első hullámban, 2021 végén a korábbi 1–2 százalékról 10 százalék környékére ugrott az éves alapon mért infláció, azonban február-márciusban 10 helyett már 20 százalékról volt szó, újabban pedig minden hónapban 5 százalékkal nagyobb értéket mérnek a szakértők.

Így az áprilisi húsz százalékról májusra 25, júniusra 30, júliusra pedig 35 százalékos áremelkedés lett. Viszont azt kiemelnénk, hogy éves alapról van szó, vagyis nincsenek beleszámolva a szezonális hatások.

A G7 négy boltlánc (Aldi, Lidl, Penny és Tesco) termékeit nézték végig, és arra jutottak, hogy

a zsemle és a kifli ára 120 százalékkal emelkedett, a félbarna kenyéré pedig 107 százalékkal, a spagetti tésztáért pedig a tavaly ilyenkori ár dupláját kell a kasszánál hagynunk.

A trappista sajt 92 százalékkal, a só 69 százalékkal, a kefir és a tejföl 50-50 százalékkal, a liszt pedig 25 százalékkal ugrott el.

„Amit egy éve a négy bolt átlagában még 16 324 forintért megkaptunk, azért most 21 930 forintot kellett fizetnünk, ez 34,3 százalékos emelkedésnek felel meg” – összegezte tapasztalatait a G7 stábja.

Az élelmiszerárak száguldásáról korábban itt írtunk bővebben:

Amit kisütöttek, azt esszük: miért drágul ennyire durván az élelmiszer?

A magyarországi élelmiszerárak kétszer olyan gyorsan nőnek, mint az euróövezetiek. A magyarázat a bérköltségek növekedésétől a hurráköltekezésen át a forint erőteljes leértékelődéséig terjed.

(Nyitóképünk illusztráció)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!