Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az EU azt javasolta, hogy minden országban 10 és 30 nap közötti apaszabadságot adjanak a gyerekek születése után, a magyar kormány egy olyan javaslatot készített, amely 10 napot biztosítana, azt is 2023-tól.
Az eddigi 5 helyett 10 szabadnapot kapnak az apák a gyerekük megszületése után egy kormányzati tervezet szerint. A Magyar Szakszervezeti Szövetség Nőtagozata élesen bírálta ezt, mint írták, a kormány épp csak a minimumot adja meg, és azt is elkésve.
Egy három évvel ezelőtti EU-s irányelv szerint ugyanis 30 nap apaszabadságot kellene adni, de legalább tízet, ebből választotta ki a magyar kormány a lehető legkevesebb extra szabadnapot biztosító lehetőséget. Ráadásul a határidő eredetileg 2022. augusztus 2-a lett volna, ehhez képest 2023. január 1-jétől lépne életbe az új szabály. Igaz, azok a családok is, ahol augusztus 2-a után születtek gyerekek, megkapják ezt az öt többletnapot.
Az ikrek születése után eddig 7 nap apaszabadság járt, most ez is csak 10 napra nőne.
A szervezet nevében nyilatkozó Hercegh Mária „végtelenül felháborítónak” tartja, hogy a döntéshozók alig több mint 24 órát adtak az érdekelt szervezeteknek arra, hogy tanulmányozzák és az érdekegyeztetés legfelső szintjén felelősséggel véleményezzék is a Munka törvénykönyve tervezett módosítását.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.