Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A nyilvánosságra került dokumentumok alapján már nem lehet letagadni, hogy valóban a két kormányközeli vállalkozó tulajdonában vannak a koncessziót tulajdonló magántőkealapok.
35 évre adta oda a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-nek a kormány az autópályák üzemeltetését, valamint ezzel együtt a Magyar Közút 900 dolgozóját és teljes infrastruktúráját. Hogy mindezt mennyi pénzért, az eddig is titok volt, viszont a Szabad Európa nemrégiben belenézhetett a szerződésekbe. Ezekből derült ki, hogy kevesebb mint 18 milliárd forintot kóstált mindez együttvéve.
Rogán Antal a 35 éves autópálya-koncesszióról: Inkább Mészáros, mint egy külföldi
Évente és kilométerenként 96,2 millió forintért Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei fogják üzemeltetni 35 évig a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot. Cserébe az első tíz évben még építeniük/bővíteniük kell 550 kilométer utat. Rogán Antal szerint örvendetes, hogy van Magyarországon olyan szereplő, aki felnőtt a feladathoz, és azt még a mostani nehéz körülmények közt is képes vállalni.
A szerződésekből az is világosan kiderült, hogy valóban Mészáros Lőrinc és Szíjj László állnak azon magántőkealapok mögött, amik elnyerték a koncessziót. A cég korábban azt mondta, céljuk a szolgáltatás javítása. Szimicsku László, a cég szóvivője úgy fogalmazott: „eddig C szinten állt az autópályák színvonala, és tőlünk A színvonalat vár el az állam. Ez azért is fontos, mert mi a rendelkezésre állási díjat, amit a magyar államtól kapunk, azt tulajdonképpen aszerint kapjuk, hogy milyen munkát végzünk”.
Mészáros Lőrincék nagy pénzt toltak be autópálya-koncessziós cégeikbe
A pályagondozáshoz és -építéshez kell a tőkeemelés, de a sokszorosát kapják majd az államtól 35 éven át.
A szerződés szerint az állam évente és kilométerenként 96 millió forintot fizet a cégnek az autópályák karbantartásáért, felújításáért, valamint fejlesztéséért, viszont a kormány azt nem hajlandó kiadni, hogy mi befolyásolja, hogy ténylegesen mennyi pénzt fizetnek ki mindezen munkálatokért.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.