Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Jávor szerint így nem sikerült megszabadulni a problémáktól.
„Megbízható bizottsági információim szerint Paks II. sokat emlegetett szerződésmódosításai alig többek technikai kiigazításnál, lényegében az EU-s szankciókra való utalások kerültek bele a változatlanul hagyott eredeti szerződésekbe” – írta Jávor Benedek, a Párbeszéd Magyarországért tagja, korábbi európai parlamenti képviselő Facebook bejegyzésben.
Hangsúlyozza, hogy mindezek miatt nem látja meglepőnek, hogy a Bizottság sem sokat vizsgálódott a módosításon, mivel az semmilyen érdemi változtatást nem tartalmaz. (A módosítás elfogadását Szijjártó Péter jelentette be csütörtökön.) Ennek ellenére a kormány több mint egy hónapja nem hajlandó a magyar választópolgárokat megfelelően tájékoztatni.
Szerinte ennek a titkolózásnak az az oka, hogy a paksi bővítési projekt az eredeti feltételek mellett mára lényegében megvalósíthatatlanná vált. Oroszország ukrajnai háborújának kirobbanása óta, az egyre szigorodó európai szankciók közepette a bővítéssel kapcsolatos alapvető feladatokat sem lehet elvégezni. A magyar fél nem tud fizetni a projekthez hitelt nyújtó Vnyesekonombanknak a hitelek törlesztése fejében, mert a bank uniós szankció alatt áll. Nem lehet Magyarországra beutaztatni tízezernyi orosz szakembert az építkezéshez, mert az utazási korlátozások és biztonsági megfontolások ezt nem teszik lehetővé. Nem lehet az erőmű létesítéshez szükséges anyagok, alkatrészek, felszerelések jelentős részét eljuttatni Magyarországra – a reaktortartályt például vasúton, a háborúban álló Ukrajnán keresztül kéne szállítani. Hosszan lehetne sorolni a már most meglévő, megoldatlan nehézségeket is, pedig a Roszatom és az orosz nukleáris ipar még nem is áll uniós szankció alatt.
Az, hogy a magyar kormány a nagy csinnadrattával beharangozott szerződésmódosítás keretében ezen problémák egyikére sem tudott megoldást találni, és Jávor információi alapján csupán kis jelentőségű, alapvetően technikai jellegű kiigazításokat eszközölt, a politikus szerint azt mutatja, hogy nincs válaszuk a paksi bővítés körül már most egyre magasabbra tornyosuló problémahegyre.
Jávor - és pártja az egész beruházást elhibázottnak tartja.
Jávor Benedek Paks II-ről: A kormány egy mozdulattal a saját nyakába húzhatja az egész katasztrófakupacot
Titkolja a kormány, mit módosítottak a paksi bővítésről szóló szerződésen, de Jávor Benedek volt EP-képviselő szerint lecserélhetik a jelenlegi fővállalkozó Roszatomot. Ha valóban erről van szó, annak nagyon komoly következményei lennének, például elszállhatnak az árak. Jávor szerint Szijjártó útjának időzítése nem véletlen, az USA által bejelentett szankciók környékére időzítették.
Gulyás Gergely még áprilisban a kormányinfón beszélt arról, hogy a Paks II szerződés lényegi részein nem módosítottak, de lehet, hogy a beruházást a Roszatom egyik projektcége fogja továbbvinni. Gulyás akkor azt mondta, olyan változás, ami az építkezés lényeges paramétereit érinti (ár, kamat) mind változatlanok, a módosítás a garanciákat is változatlanul hagyja, technikai módosítások voltak csupán.
Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik
Százötven, a '60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk", így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor" a Paks II.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.