Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Visszaesett a beruházások száma az első negyedévben, leginkább a cégek fogták vissza magukat.
2,8 százalékkal kevesebb beruházás volt Magyarországon az idei első negyedévben, mint 2022 elején – számolt a Központi Statisztikai Hivatal. Az előző negyedévhez képest 1 százalékos növekedést mértek.
A visszaesés fő oka az, hogy az építési beruházásokból 8,5 százalékkal kevesebb volt, mint egy éve ilyenkor. Ezt nem tudta kompenzálni azt sem, hogy gép- és berendezésberuházásokból 5,3 százalékkal többe vágtak bele.
Leginkább a cégeknél döntöttek úgy, hogy nem kezdenek bele új beruházásokba, náluk 7,9 százalékkal csökkent ez a mutató, a költségvetési szerveknél 2,3 százalékos volt a növekedés.
A közigazgatásban azért így is 34 százalékkal visszaestek a beruházások, a központi közigazgatási szervek és az önkormányzatok látványosan visszafogták a költéseiket. A szállítás, raktározás 2,3 százalékos visszaesését is azzal magyarázza a KSH, hogy az állami fejlesztésekből kevesebb lett. A kereskedelemben mértek még csökkenést, 4,7 százalékosat, itt amiatt gyengült a teljesítmény, mert a nagykereskedelmi cégek nem voltak annyira aktívak.
Növekedést mért a KSH viszont a feldolgozóiparban (+7,3 százalék), itt főleg a járműipar, az elektronika és a gyógyszergyártás beruházásai pörögtek fel, a villamos berendezések gyártásában elmaradt a szám a tavalyitól. Az ingatlanügyleteknél 1,8 százalékos lett a növekedés, nagyrészt az energetikai korszerűsítések miatt. A mezőgazdaságban pedig 7 százalékos növekedést mértek.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Ritkán látott botrány lett egy csökkenő eladásokkal küzdő divatház reklámjából, amely közel egy hete tematizálja az amerikai közéletet. Mások belebuktak hasonló ügyekbe, ám itt még jól is alakulhatnak a dolgok az American Eagle számára, és ebben nagy szerepe lehet Donald Trumpnak.