Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Zuhan a boltok forgalma a friss kiskereskedelmi számok szerint.
12,6 százalékkal volt kisebb a magyar kiskereskedelmi forgalom idén áprilisban, mint egy évvel korábban – számolt a Központi Statisztikai Hivatal. Ez még annál is nagyobb visszaesés, mint amit 2020 áprilisában mértek, amikor a járvány első hullámában állóra fékezett a gazdaságunk.
Ha nem a tavaly ilyenkorihoz, hanem az egy hónappal korábbihoz viszonyítjuk az adatot, akkor is csúnya csökkenést látunk: márciushoz képest 0,9 százalékkal esett vissza a forgalom.
Ezek a számok a megvásárolt termékek mennyiségét mutatják, nem azt, hogy mennyi pénzt költöttünk el rájuk. Ha a pénzmennyiséget nézzük, akkor az jön ki, hogy
7,5 százalékkal több pénzt elköltve vásároltunk 12,6 százalékkal kevesebb árut.
A visszaesés leglátványosabb része a benzinkutak forgalomcsökkenése, ott 22,9 százalékkal kevesebbet vásároltak most, mint tavaly áprilisban, amikor még 480 forintos volt az üzemanyag. De minden másban is komoly az esés:
Az élelmiszer-kereskedelmen belül az étel-, ital-, dohányáru-szaküzletek forgalma csak 4,1 százalékkal esett vissza, az „élelmiszer jellegű vegyes üzletek” nevű csoportban, ahova tartozik az összes diszkont, szuper- és hipermarket, kisbolt, éjjel-nappali, 10 százalékos volt a zuhanás.
A nem ételt áruló üzletek között a bútor- és a műszakicikk-boltok forgalma 20 százalékkal zuhant, az iparcikk-üzleteké szintén 20 százalékkal esett vissza, a számítástechnikai boltoké 12-vel, a ruhaboltoké 9,6 százalékkal. A használtcikkek forgalma csak 0,3 százalékkal csökkent – válságos időkben általában veszik az ilyen termékeket –, az egyetlen üzletcsoport pedig, ahol nőtt is a forgalom, 5,4 százalékkal, a gyógyszerboltok és illatszerszaküzletek voltak.
A csomagküldő és online kereskedelem 8,4 százalékkal esett vissza.
Arról, hogy milyen technikákkal spórolnak a vásárlók, és hogyan alakultak át a fogyasztási szokások, megkérdeztük a legnagyobb magyarországi boltokat is. A tapasztalataikat itt foglaltuk össze:
Túlélési stratégiák az élelmiszerboltban: így vásárol egyre kevesebbet a magyar
Egyre kevesebb ételt vásárolnak a magyarok, pedig ha már az evésre szánt pénzen is spórolni kell, akkor nagy baj van. A legnagyobb magyarországi üzletláncokat kérdeztük arról, mit látnak a saját forgalmi adataikban, milyen módszerekkel próbálnak az ő vevőik takarékoskodni az ételvásárláson.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
Az utolsó negyedben úszott el az esély a győzelemre.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.