Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Folytatódik a számháború a balatoni vendéglátásról.
Van-e elég vendég a Balatonon? Ez az elmúlt egy hét egyik legnagyobb vitája a magyar turizmus kapcsán, miután a múlt héten Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke azt mondta az Indexnek, hogy adataik szerint 30-40 százalékkal esett vissza a forgalom a tavalyihoz képest. A Magyar Turisztikai Ügynökség gyorsan reagált, szerintük ilyesmiről szó sincs, csak 2 százalékos a visszaesés, de még Gulyás Gergely is álhírezett egy sort erről a kormányinfón.
Most pedig az MTÜ egy újabb közleményt juttatott el az MTI-hez:
7 százalékkal nőtt a balatoni vendégforgalom az előző hétvégén.
Más kérdés, hogy a részletekbe belenézve már az is kiderül, hogy mi az összehasonlítási alap: a 7 százalékos növekedést az eggyel korábbi hétvégéhez mérték. Természetesen ettől még nem teljesen értelmetlen az összehasonlítás, de nem véletlen, hogy a statisztikák általában azt szokták nézni, az előző év azonos időszakához képest mekkora a változás, július közepét egy másik július közepével a legprecízebb összevetni. Ilyen összehasonlítás például az, hogy a BAHART hajóinak utasszáma 7 százalékkal magasabb, mint tavaly júliusban.
Azt is felhozta, hogy a mobilcellaadatok alapján 12 százalékkal több egynapos látogató volt a Balatonnál, mint egy héttel korábban, de ebben túl nagy meglepetés nincs, mert az az előtti hétvégén esett az eső, vagyis a megállapítás ebben a mondatban mindössze annyi volt, hogy amikor meleg van és süt a nap, többen mennek ki a tópartra, mint amikor esik az eső.
A hétvégén 26 ezer vendégéjszakát töltöttek el Siófokon, és közel 20 ezret Balatonfüreden – mivel ezeket általában hetekkel, hónapokkal korábban lefoglalják, ezt tényleg nem a jó időnek köszönhetik a szállásadók.
A KSH mindenesetre augusztus elején adja majd ki a júniusi összefoglaló számait a magyar turizmusról, és szeptemberben a júliusiakat, azokból már igazán precíz következtetéseket is levonhatunk majd.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.