EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
A Fővárosi Közgyűlés bírósághoz fordul, hogy behajtási díjjal tarthassák távol továbbra is a kamionokat Budapesttől, eközben Karácsony Gergely a helyzet jogi rendezésére kéri a kormányt.
Ahogy az várható volt, a Fővárosi Közgyűlés úgy döntött, nem törli el a teherforgalmi behajtási díjat, hiába kérte ezt a kormányhivatal.
A díjat még 2009-ben vezették be, a mostani formájában pedig 2011 óta létezik, a kormányhivatal most döntött úgy, hogy a 2011-es, még Tarlós István által aláírt rendelettel törvényellenesen szed a főváros úthasználati díjat a teherautóktól és kamionoktól (a kimondott cél ezzel nem is a pénzbeszedés, hanem az, hogy a kamionok az M0-s úton menjenek, ne hajtsanak be a városba). Amint ez a döntés megszületett, Karácsony Gergely főpolgármester jelezte, hogy bíróság elé viszi az ügyet, ezt követte a közgyűlés döntése.
A Telex tudósítása szerint Karácsony a közgyűlésen arról beszélt, Lázár János azt tanácsolta, a főváros tegyen javaslatot a helyzet rendezésére, ő pedig erre levelet írt a kormánynak, azt kérve, hogy legyen Budapestnek törvényi joga behajtási díjat szedni.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Nógrádi Györggyel fejtette meg Ukrajnát és az Európai Uniót Orbán Viktor a Patrióta csatornáján.
A politikus úgy értesült, a birtokon ukrán vendégmunkások végezték a felújítást.