Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Monetáris Tanács az eddigi havi 75 bázispontos kamatvágási ütemről 100 bázispontra gyorsított. 2022 júliusa óta most először egy számjegyű az alapkamat.
A jegybank Monetáris Tanácsa az alapkamat 100 bázispontos (1 százalékpontos) csökkentéséről döntött február 27-ei ülésén, az irányadó ráta így 9 százalékra mérséklődik.
A döntés közzététele előtt lehetetlen volt megjósolni, hogy a Monetáris Tanács a 10 százalékos alapkamatot 75 bázisponttal vagy 100 bázisponttal csökkenti-e. Az elemzők lényegében fele-fele arányban oszlottak meg a két opció között.
Megfelelően Virág Barnabás alelnök legutóbbi iránymutatásának. Virág az Index.hu-nak adott interjúban azt mondta pár nappal korábban: a januári inflációs adat érvet adhat a kamatcsökkentés átmeneti felgyorsításához, ugyanakkor a Fed és az EKB kamatcsökkentéseinek kitolódása a 75 bázispontos ütem megtartása mellett szól.
Ami azt illeti, már januárban reális opció volt a 100 bázispontos vágás, sőt előzetesen ez volt a valószínűbb forgatókönyv. Majd a Monetáris Tanács maradt a 75 bázispontnál. A Monetáris Tanács januári értékelése szerint a makrogazdasági fundamentumok javulása lehetővé tette volna a kamatcsökkentési ciklus gyorsítását. Ugyanakkor a kamatdöntést megelőző bő egy hétben olyan folyamatok indultak be, amelyek ellehetetlenítették ezt a lépést – magyarázta Virág Barnabás.
„Egyrészt elindult egy káros szakmai vita a vállalati hitelek referenciakamatának átalakításáról. Ennek a piaci fogadtatása negatív volt, amely véleményre a hitelminősítők is ráerősítettek” – mondta Virág arra utalva, hogy a Nagy Márton-féle Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) egy „vitaindító” cikkben javaslatot tett a változó kamatozású vállalati hitelek esetében a referenciakamatok cseréjére a bevett Buborról a jelenleg annál alacsonyabb diszkontkincstájegy-hozamra.
Egy akadály elhárult a kamatok gyorsabb csökkenése elől: Nagy Márton
Januárban a Nemzetgazdasági Minisztérium referenciakamat-váltási ötlete is keresztbe tett a kamatcsökkentés gyorsításának. A tárca most nem ötletelt, jöhet a 9 százalékos alapkamat, bár maradtak érvek a lassabb csökkentés mellett.
A Monetáris Tanács indoklása a kamatdöntésről délután 3 órakor jelenik meg, ugyanekkor Virág Barnabás szóban is tájékoztatást nyújt, ahol ismerteti a Tanács döntése mögötti megfontolásokat.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?