Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A Maersk szállítmányozócég szerint a bevonni kényszerült pluszerőforrások miatt júniusig 15-20 százalékkal esik az iparág kapacitása.
Kiszélesedett a kockázati zóna, a jemeni húszi lázadók már nemcsak a Vörös-tengeren támadják a teherszállító hajókat, hanem a jemeni partoktól távolabb, az Indiai-óceánon is, közölte a Maersk. A világ második legnagyobb tengeri szállítmányozási cége arra figyelmeztet, hogy a fejlemény miatt további késések várhatók a tengeri logisztikában.
A húszik tavaly november óta támadják a Vörös-tengeren közlekedő teherhajókat, így a tenger forgalma jelentősen visszaesett. A kockázatok miatt a korábban a Szuezi-csatornán és a Báb el-Mandeb-szoroson át közlekedő hajók a hosszabb utat választják, megkerülik Afrikát a Jóreménység-fokánál. Ez sokkal többe kerül, sokkal tovább tart, és az utak sokkal jobban károsítják a környezetet is.
A Maersk közlése szerint az Indiai-óceánra kalandozó húszik miatt még nagyobb kerülőre és még több átszervezésre kényszerülnek. Ők és vetélytársaik már eddig is több hajót indítottak a normál üzemhez képest, hogy tartani tudják a vállalt időket és volumeneket. Most a Maersk úgy becsüli, ha még több plusz hajót és felszerelést küldenek az Ázsia–Európa-útvonalra, azzal 15-20 százalékkal esik a teljes iparág kapacitása az április-május-júniusi időszakban. A cég figyelmeztetéséről beszámoló The New York Times szerint ugyanakkor a hajózási társaságoknak bőven van kapacitásuk, mivel az elmúlt években sok új hajót rendeltek.
A Maersk azt is közölte, hogy az ügyfeleinek magasabb felárakra kell számítaniuk a saját magasabb költségek miatt. Kiemelték, hogy a még nagyobb kerülő miatt utanként 40 százalékkal megnőtt a hajóik üzemanyag-felhasználása. Múlt héten 3550 dollár volt egy konténer Ázsiából egy észak-európai kikötőbe szállításának költsége. Januárban ugyanez 5492 dollárba került. De még ez is alacsony a koronavírus-járvány idején tapasztalt árakhoz képest, akkor 14 ezer dollárnál is többe került egy ilyen transzport.
Az Irán által támogatott húszi lázadók saját közlésük szerint a gázai háború miatt lendültek mozgásba, és Izrael szövetségeseit támadják. Orosz hajókat jellemzően nem lőnek.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
2 284 732 beérkezett szavazatról beszélnek.
Nem minden magyar hullarabló. Maradtak még páran, akik agresszornak látják az agresszort és áldozatnak az áldozatot.