Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A főpolgármester szerint a kormánynak Budapesten kell felépíteni a múzeumot, amelynek tervezésére már 16 milliárd forintot költött.
Karácsony Gergely a Facebookon reagált Lázár János szerdai mondataira, amelyekben az építési és közlekedési miniszter arról beszélt, hogy a Közlekedési Múzeumot Debrecenbe, az épülő BMW-gyár mellé költöztetnék. A főpolgármester arról írt, hogy a múzeumból „közpénzszórási múzeum” lett.
Karácsony szerint a múzeum főpolgármesteri kihívójának, Vitézy Dávidnak volt a szerelemprojektje, csak a tervekre elköltöttek 8 milliárd forintot, amely később a duplájára, 16 milliárdra drágult. A múzeum elköltöztetése a Népliget szomszédságába – miután a Városligetből kiszorult az intézmény – a politikus szerint „azon kevés kormányzati projektek egyike, aminek legalább a helyszínét jól jelölték ki”, hiszen egy rozsdaövezetet rehabilitáltak volna, ehelyett most Debrecenbe költöztetnék, noha emellett semmilyen szakmai, semmilyen észérv nem szól. Karácsony szerint már csak a ráköltött milliárdok miatt is Budapesten kellene befejeznie a múzeumot a kormánynak.
Karácsonyhoz hasonlóan Budapest főtájépítésze, Bardóczi Sándor is arról írt, hogy az Északi Járműjavító kijelölése a múzeum számára „a létező eddigi legjobb helyszínkijelölő kormányzati döntés volt Budapest vonatkozásában talán az elmúlt 30 évben”. Bardóczi posztja alatt Vitézy Dávid is egyetértését fejezte ki.
Vitézy nem sokkal Lázár debreceni látogatása után már reagált a múzeum most beharangozott elköltöztetésének hírére. „A magyar közlekedéstörténet finoman szólva sem a debreceni akkumulátorgyárral kezdődik” – írta a főpolgármester-jelölt.
A költöztetésre vonatkozó tervek bejelentéséről és Vitézy reakciójáról itt írtunk bővebben:
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.