Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Népszava szerint lassan egy egész debreceni múzeumi negyed formálódik kormányzati fejekben.
Az épp országjáró Lázár János a napokban beszélt arról, hogy a kormány vizsgálja a lehetőségeket, hogy az autópálya mellett épüljön meg az új Közlekedési Múzeum Debrecennél. Mint mondta, a cél az, hogy mindenki megértse, mit jelent autóval járni napjainkban, és milyen perspektívát ad mellé a tömegközlekedés, továbbá szerinte „magaskultúrát is lehet a keleti országrészbe vinni”.
A Népszava ezek után az Építési és Közlekedési Minisztériumnál érdeklődött a költöztetés tervéről, és a következő választ kapta: „A Közlekedési Múzeum nem Budapesté vagy Vitézy Dávidé, hanem Magyarországé. A vidék, azon belül is Debrecen fejlesztése nem függ a fővárosi vezetéstől. Az nem budapesti ügy, hanem az ország gazdasági érdeke.”
A minisztérium ugyanakkor nem válaszolt a lapnak a költségekre és a helyszínre vonatkozó kérdésére, viszont megjegyezte: „Magyarország és a magyar nemzet fővárosa Budapest, amelyet folyamatosan fejleszt a kormány, csak úgy, mint az ország minden más területét is”. A válaszlevélből kiderül az is, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter javasolta az Orbán-kormánynak, hogy az új Közlekedési Múzeum Debrecenben épüljön föl. A kabinet ezt a javaslatot első olvasatban megtárgyalta, döntés azonban még nem született az ügyben.
A Népszava cikke szerint az új múzeumi épület felépítésének, a gyűjtemény odaköltöztetésének költsége körülbelül 150-160 milliárd forint.
Karácsony Gergely főpolgármester szerint a kormánynak Budapesten kell felépíteni a múzeumot, amelynek tervezésére már 16 milliárd forintot költött. Lázár János mondataira pedig úgy reagált, hogy a múzeumból „közpénzszórási múzeum” lett.
Vitézy Dávid nem sokkal Lázár debreceni látogatása után reagált a múzeum most beharangozott elköltöztetésének hírére. „A magyar közlekedéstörténet finoman szólva sem a debreceni akkumulátorgyárral kezdődik” – írta a főpolgármester-jelölt. Vitézy, aki mielőtt főpolgármester-jelölt lett, korábban a Közlekedési Múzeum igazgatója volt, azt írta, „nyilvánvaló károkozás”, amire Lázár készül, a legfontosabb múzeumoknak Budapesten van a helye.
A Népszava emlékeztet arra, hogy a Természettudományi Múzeum Debrecenbe költöztetéséről már kormányhatározat is van, Papp László Debrecen fideszes polgármestere a napokban a Cívishirnek azt mondta: a természettudományi múzeum debreceni megvalósításának előkészítése lezárult, és „néhány hete találkoztunk az állam képviselőivel, akik egyetértettek azzal, hogy elindítsuk a múzeumra vonatkozó nemzetközi tervpályázatot.”
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dől el, hogy a fővárosi képviselők kiigazítják-e a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, vagyis lesz-e érvényes büdzséje a fővárosnak vagy sem. Utóbbi esetben durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellene készülni. Kövesse a közgyűlés eseményeit a HVG élő közvetítésével.
A legendás ellenzékit a választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A hírt Havas Henrik jelentette be, mint írta, az utóbbi évtizedeket visszavonultan töltő Forró már hónapokkal ezelőtt elhunyt.