szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csak a tavaly májusihoz képest, de még a pocsék idén áprilishoz képest is tovább csökkent az ipari termelés. Visszaesett a jármű- és akkugyártás is.

2024 májusában az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól – közölte a KSH a szektor előzetes adatait. Eszerint folytatódott az ipari termelés lényegében 2022 vége óta tartó csökkenése.

Ráadásul az ipari termelés nem csak az egy évvel korábbinál volt kisebb, a visszaesés folyamatos. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás az előző hónap áprilisához mérten 1,1 százalékkal mérséklődött – írja a KSH.

A statisztikai hivatal részletes jelentéséből fog csak kiderülni, melyik ágazat és alágazat mennyivel járult hozzá a visszaeséshez. Egyelőre ennyit tettek közzé, hogy a feldolgozóipari alágak többségében csökkent a termelés volumene az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A legnagyobb súlyú alágak közül a járműgyártásban, a villamos berendezés gyártásában, valamint a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásában visszaesés következett be, míg az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása nőtt.

Most látszik csak igazán, mennyire megrángathatja a gazdaságot a kormány akkugyáras rögeszméje

Baljós jövőképet vázol a dél-koreai SK Innovation iváncsai akkugyárában történt tömeges leépítés. Az alacsony európai kereslet miatt nincsenek megrendelések, az Orbán-kormány mégis erre tette fel a magyar gazdaság jövőjét.

Nem meglepő, hogy az ipar gyengélkedése mögött elsősorban az akku- és járműgyártás visszaesése sejlik fel, hónapok óta ez a helyzet. Az akkugyártás terén a visszaesés különösen súlyos, áprilisban az akkugyártás éves alapon 23 százalékkal zuhant – úgy, hogy idén áprilisban több munkanap volt, mint tavaly áprilisban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!