Nagyot drágult a casco, de amilyen sokba kerül az autószerelés, még így is megéri

Még a tavalyi inflációnál is nagyobbat nőtt a casco ára, a kötelező biztosításé viszont alig ment feljebb.

  • hvg.hu hvg.hu
Nagyot drágult a casco, de amilyen sokba kerül az autószerelés, még így is megéri

22 százalékkal drágult a casco díja egy év alatt a Netrisk adatai szerint: az idei első félévben 170 700 forint volt az átlag. De ez a drágulás sem riasztja el az ügyfeleket, a tavaly ilyenkorinál 11 százalékkal több cascoszerződést kötöttek idén január és június között. Ennek a cég szerint az lehet az oka, hogy az autók ára és a javítás díja is akkorát nőtt, hogy még így is sokan úgy számolnak, megéri a kockázataikat csökkenteni.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás ellenben csak 1 százalékkal lett drágább tavaly óta, ez most a Netrisknél átlagosan 58 900 forint. Azt is közzétette a vállalat, hogy a Fordokra a legdrágább kgfb-t kötni, átlagosan 64 ezer forint, a lista végén pedig a Suzukik állnak, 46 ezer forinttal.

A legnépszerűbb márkák közül a legtöbbnél csökkent az átlagos kgfb-díja – a Suzuki és a Ford mellett a Toyotánál, az Opelnél is a Volkswagennél is –, a kivétel a Dacia. Ennek az oka az lehet, hogy az ilyen autókat jellemzően hosszabb ideig tartják meg a tulajdonosaik, és aki sok ideig vezet balesetmentesen, az olcsóbban tud biztosítási szerződést kötni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek