Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A döntést néhány nappal azután hozta meg Peking, hogy az EU elfogadta a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámot.
Importvámot vet ki Kína az európai konyakra – írja a BBC. Franciaország szerint a lépés valójában megtorlás azért, mert az Európai Unió elfogadta a kínai elektromos járművekre kivetett büntetővámra. Kína azonban úgy jellemezte, csak a kínai gyártók védelmében hozta meg „dömpingellenes” döntésről van szó: a kínai kereskedelmi minisztérium indoklása szerint az európai konyak-behozatal „jelentős károkat” okoz a helyi gyártóknak, ezért az importőröknek „biztonsági letétet” kell fizetniük.
Kína további vámok kivetését tervezi az Európában készült járművekre, sertéshúsból készült termékekre és tejtermékekre is. Arról, hogy Kína hogyan vághat vissza a büntetővám miatt, ebben a cikkünkben írtunk bővebben:
Miután Peking bejelentette az importvámot, a francia részvények zuhanni kezdtek. A népszerű francia brandyk, mint a Hennessy és a Remy Martin gyártói szerint a kínai importvám bevezetése „katasztrofális” az ipar számára. A Henessyt gyártó LMVH részvényei három százalékot, a Remy Martin gyártója, a Remy Cointreau pedig nyolc százalékot esett a tőzsdén. Az Európai Bizottság bejelentette: megtámadja a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) a kínai adót, melyet a kereskedelemvédelmi intézkedésekkel való „visszaélésnek” minősített.
A francia kereskedelmi miniszter, Sophie Primas is arról nyilatkozott, megtorló intézkedés lehet a kínaiak által most bevezetett vám. A francia konyakokra kivetett vámot „elfogadhatatlannak” nevezte, ami „teljes mértékben” ellentmond a nemzetközi kereskedelem szabályainak, majd hozzátette: Párizs minden segítséget megad az Európai Bizottságnak ahhoz, hogy fellebbezhessen a WTO-nál a kínai vám miatt.
A kínai autókra kivetett büntetővám bejelentése után a Porsche, a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW részvényei szintén zuhanni kezdtek, mert ezeket az autógyártókat is érinthetik a kínai vámintézkedések.
(Kiemelt képünk illusztráció.)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.