Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Repkednek az ezermilliárdok az Építési és Közlekedési Minisztérium terveiben. Rengeteg vonatot, mozdonyt és buszt vennének a következő tíz évben, de költenének gyorsvasútra is.
Technikai hiba történt, ezért nem került fel a Magyar Közlönybe a vasútfejlesztési program, amikor a kormányhatározatok megjelentek a beruházási programmal – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium Tordai Bence független országgyűlési képviselővel.
Az egy hónapja megjelent a következő tíz év állami közlekedési beruházásairól szóló tervezetben csak a közúti fejlesztések voltak megtalálhatóak, a vasútiakat a minisztérium most pótolta Tordai kérésére, miután Lázár János tárcavezető meghallgatásán ezt szóvá tette.
A képviselő kapott egy projektlistát és egy szükséges járműállomány listát is, ezek szerint összesen 10 800 milliárd forintot költene a vasútra a kormány 2035-ig. A projektekről azt írta Tordai, hogy „nincs komolyan vehető új elem: ez az elmúlt években meghozott, releváns kormányhatározatok gyűjteménye, az is kétséges megbízhatósággal”. A járműbeszerzési listán szerepel:
A projektlistán a Telex szerint olyan tételek vannak, mint a fővárost délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal, a V0 teljes szakaszának tervezésére és építésére (3302 milliárd), a V4 nagy sebességű vasút Budapest és Varsó közötti (magyar) szakaszának tervezése és kivitelezése 2280 milliárd forint és a nagy sebességű vasút kolozsvári folytatása, ami 1482 milliárd forintba kerülne.
A meglevő vasúthálózaton 11 nagyobb szakaszt fejlesztenének 2713 milliárd forintból. Ezek a Zalaszentiván-Nagykanizsa, a Debrecen-Mátészalka, a Debrecen-Berettyóújfalu, a Kiskunfélegyháza-Szeged, a Hatvan-Füzesabony, a Kelenföld-Budaörs, a Rákospalota-Vác, a Hegyeshalom-Rajka, a Hegyeshalom-Szombathely vonalszakasz korszerűsítése, a Szombathely-Kőszeg vasútvonal villamosítása, és a Győr-Sopron vasútvonal kétvágányúsítása. 14,4 milliárd forintból pedig befejezik a 30. sz (dél-balatoni) vasútvonal vasútfejlesztésből kimaradt tételeket.
A fővárosi fejlesztéseknél ott van a Déli körvasút, III. és IV. üteme, a Budai fonódó II. üteme, a Nyugati pályaudvar bevezető szakaszok fejlesztése és a Kis-Gellérthegyi alagút felújítása is.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
A szombati Pride felvonulásról tart nemzetközi sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester és Hadja Lahbib, esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. Kövesse az eseményt a hvg.hu-n.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Kozma Ákost már két jogerős ítéletben kötelezték, hogy tárja fel, jogszerűen utasította-e el egy hatóság egy 5 éves gyermek ellátását. Mindhiába.
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.