Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A volt közlekedési államtitkár értékelte a kormány 2035-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiáját, amely korlátozó erővel bír a kivitelezhető beruházásokat illetően. Vitézy nehezményezi, hogy a stratégiában semmiféle érdemi vasútinfrastruktúra-fejlesztés nem szerepel, úthálózatfejlesztés viszont annál több. Bár Lázár János közlekedési miniszter lényegében ígéretet tett a HÉV-ek járműcseréjére, ez nem szerepel a stratégiában, így 2035-ig – jogszabályilag – nem finanszírozható.
2035-ig szóló átfogó fejlesztési tervet fogadott el a kormány Lázár János javaslatára – ebből kiderül, hogy a következő tíz évben a kormány nulla vasútfejlesztéssel tervez, a HÉV-fejlesztés törölve, Budapest összes közlekedési beruházása törölve, egyetlen típusú közlekedési fejlesztés van tervben: autópályák mindenhova, ami csak az orrán-száján kifér – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid fővárosi képviselő, volt közlekedési államtitkár.
9000 milliárd forint értékben köteleződik el a kormány autópályák fejlesztésére, további 6700 milliárd forint értékben főutak fejlesztésére – míg vasúti pályafejlesztésre egy forint sem jutna, csak a meglévő pályák kisebb felújítására, de semmilyen érdemi fejlesztésre – foglalja össze a Magyar Közlönyben megjelent stratégia lényegét Vitézy.
A dokumentumnak van közjogi jelentősége:
a törvény szerint csak azokat a beruházásokat lehet 2035-ig megvalósítani hazai vagy uniós forrásból, amelyek ebből az anyagból következnek.
Ez pedig óriási probléma lenne, ha így lenne – figyelmeztet a képviselő, majd pontokba szedve elemzi a startégiát:
„Sikerült tehát a 2035-ig szóló kormányzati stratégiában rögzíteni: a kormány lemondott a magyar vasút fejlesztéséről, viszont
amíg a költségvetés bírja, vagy még azon is túl, leaszfaltoznák az egész országot. Siralmas
– zárja értékelését Vitézy Dávid.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Büszkén hirdeti magát Budapest legelőkelőbb éttermei közt a Nobu, az étterem alapvetés a világsztárok között is. Most betekintést kaptunk arról, hogy az alapító Nobuyuki Matsuhisa szellemében hogyan készül náluk a japán konyha egyik legegyszerűbb, mégis legelőkelőbb fogása, a szasimi.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.