Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A szankciók miatt nehezen megy a nyugati gyártmányú gépek javítása, több gépet már ki kellett vonniuk a forgalomból.
Miközben az orosz lakosság a baráti országokba menne nyaralni, egyre kevesebb repülőgépe van a légitársaságoknak arra, hogy ezt kiszolgálják. A Reuters szerint az ágazat komoly alkatrészhiánnyal küzd a nyugati szankciók miatt, amit az Ukrajna elleni háború miatt vetettek ki az országra. Emellett új gépeket sem tudnak vásárolni, hogy a flottájukat bővítsék.
A hírügynökség szerint a háború fűti a gazdaságot és a 2022-es gazdasági sokk után egyre többen tehetik meg, hogy külföldön nyaraljanak. Mivel Európa légterét lezárták az orosz légitársaságok számára, így az útirány is változott. Elsősorban Törökország, a volt szovjet országok és az Egyesült Arab Emírségek a célpontja a nyaralóknak, de a belföldi forgalom is nőtt.
Ehhez azonban repülőgépek kellenének. Oroszország flottájának csaknem 80 százaléka külföldi gyártású, kétharmadát Airbus és a Boeing gépek adják.
Az Ukrajna elleni támadást követő évben 54 új gépet helyeztek forgalomba, ebből 27 Airbus, 3 Boeing gyártmány, ehhez jön még 24 orosz gyártmányú Szuhoj Superjet. Idén azonban már csak 11 Superjet készült.
A Kommerszant a múlt héten arról számolt be, hogy azon légitársaságoknak, amelyek nem tudják javítani, karbantartani az Airbus A320 neo gépeik hajtóművét, lehet, ki kell vonniuk Airbus-flottájuk egy részét a forgalomból. A Roszaviacija (orosz polgári légi közlekedési felügyelet) szerint ez a kereskedelmi flotta 5 százalékát jelenti.
Vlagyimir Putyin orosz elnök két éve meghirdette, hogy 2030-ig ezer gépet fognak építeni. Ez egyelőre nem megy túl jól, így Oroszország nemrég segítséget kért közép-ázsiai országoktól, hogy segítsenek egyes belföldi útvonalakon, a The Economic Times of India pedig arról számolt be, hogy Oroszország Indiától és Kínától is kért segítséget.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.