Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A szankciók miatt nehezen megy a nyugati gyártmányú gépek javítása, több gépet már ki kellett vonniuk a forgalomból.
Miközben az orosz lakosság a baráti országokba menne nyaralni, egyre kevesebb repülőgépe van a légitársaságoknak arra, hogy ezt kiszolgálják. A Reuters szerint az ágazat komoly alkatrészhiánnyal küzd a nyugati szankciók miatt, amit az Ukrajna elleni háború miatt vetettek ki az országra. Emellett új gépeket sem tudnak vásárolni, hogy a flottájukat bővítsék.
A hírügynökség szerint a háború fűti a gazdaságot és a 2022-es gazdasági sokk után egyre többen tehetik meg, hogy külföldön nyaraljanak. Mivel Európa légterét lezárták az orosz légitársaságok számára, így az útirány is változott. Elsősorban Törökország, a volt szovjet országok és az Egyesült Arab Emírségek a célpontja a nyaralóknak, de a belföldi forgalom is nőtt.
Ehhez azonban repülőgépek kellenének. Oroszország flottájának csaknem 80 százaléka külföldi gyártású, kétharmadát Airbus és a Boeing gépek adják.
Az Ukrajna elleni támadást követő évben 54 új gépet helyeztek forgalomba, ebből 27 Airbus, 3 Boeing gyártmány, ehhez jön még 24 orosz gyártmányú Szuhoj Superjet. Idén azonban már csak 11 Superjet készült.
A Kommerszant a múlt héten arról számolt be, hogy azon légitársaságoknak, amelyek nem tudják javítani, karbantartani az Airbus A320 neo gépeik hajtóművét, lehet, ki kell vonniuk Airbus-flottájuk egy részét a forgalomból. A Roszaviacija (orosz polgári légi közlekedési felügyelet) szerint ez a kereskedelmi flotta 5 százalékát jelenti.
Vlagyimir Putyin orosz elnök két éve meghirdette, hogy 2030-ig ezer gépet fognak építeni. Ez egyelőre nem megy túl jól, így Oroszország nemrég segítséget kért közép-ázsiai országoktól, hogy segítsenek egyes belföldi útvonalakon, a The Economic Times of India pedig arról számolt be, hogy Oroszország Indiától és Kínától is kért segítséget.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.