Van 50 ezer magyar 10 ezer milliárd forinttal. Jövő ilyenkor már 13 ezer milliárdjuk lesz
A privátbanki ügyfelek összvagyona meghaladja a 10 ezer milliárd forintot, 2025 végére elérheti a 13 ezer milliárdot.
HVG
Az év végén a hazai privátbanki szolgáltatók 48 ezer ügyfélnek vezetnek számlát, ami ugyan 5 százalékos növekedést jelent a 2023. decemberi szintekhez képest, ám elmarad 2022-es évi adatoktól – derül ki a Blochamps Capital privátbanki interjúkötetéhez készült felmérésből. A Blochamps prognózisa 2025-re sem vár ügyfélszám-bővülést – a fő kihívást tehát a meglévő ügyfélbázis megtartása jelenti majd.
A privátbanki szolgáltatóknál kezelt vagyon növekedése ugyanakkor tovább gyorsult: míg 2022-höz képest a kezelt vagyon 16 százalékkal bővült, addig idén
októberre a növekedés 22,4 százalékos volt, a privátbanki piacon a tavalyi 8 575 milliárd forint után már 10 500 milliárd forintot kezeltek ügyfeleik megbízásából.
A Blochamps prognózisa szerint a trend fennmarad, sőt akár tovább is gyorsulhat: a privátbanki elemzőcég szerint az ügyfelek számlaállománya 2025. végére meghaladhatja a 13 000 milliárd forintot.
„Nem kockáztatunk nagyot a jóslattal, hiszen a vagyonkezelő szolgáltatók a 2025-ös esztendőre már most ráragaszthatják a »privátbanki ügyfélpénz vadászat éve« címkét. 2025-ben csak az Államadósság Kezelő Központnak nagyjáról kétszer 1600 milliárd forintot meghaladó kifizetési kötelezettsége lesz a lakossági állampapírok után a lejáratok, illetve a Prémium Magyar Állampapír aktuális éves kamataként. S bár ennek egy kisebb része biztosan visszaforog állampapírba, de nagyobbik hányada várakozásunk szerint befektetési alapokban talál helyet, azaz a bő 3000 milliárd forint allokációjának elsősorban a befektetési alapkezelők, míg az újonnan érkező 1600 milliárd forintnak a privátbanki szektor lesz a nyertese.” – mondta Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezetője.
Fazekas István
A szakember szerint a vagyonállomány dinamikus növekedése mellett 2025 kulcskérdése az lesz, milyen működési stratégiával lehet érdemi ügyfélvesztés nélkül újra pozícionálni egy-egy szolgáltatót és a termékeit.
Az ügyfelek egy szűk rétegénél megfigyelhető, egyre erőteljesebb mértékű vagyonkoncentráció teljesen új kiszolgálási minőséget, exkluzívabb kiszolgálást kíván meg, miközben az alsóbb rétegeknél a digitalizáció felgyorsítása adhatja meg azt az ügyfélélményt, amely miatt az ügyfél az adott szolgáltatónál marad.
Károgó ellenzékiekről, a Matolcsy Györggyel meglévő ellentétéről és arról is beszélt Nagy Márton a parlamenti meghallgatásán, hogy az infláció kapcsán nincs itt semmi látnivaló. De azt is elmondta, hogy a fiatalok túl későn kezdenek el dolgozni.
Teljesen átgondolatlan, vagy valamilyen hátsó szándék vezérli a plázastop tervezett szigorítását, amely a boltok napi működésén túl a kereskedelmiingatlan-piacot is ellehetetleníti.