Nem minden Made in China-címke kínai

Egyesek szerint éppen emiatt tartósabbak a címkék és matricák, mint maguk a termékek, amikre rárakják azokat.

  • hvg.hu hvg.hu
Nem minden Made in China-címke kínai

Megnézve a ruhák, kütyük címkéit, játékok, poharak alját gyakran olvashatjuk a Made in China feliratot, ami ugye arról tanúskodik, hogy az adott termék Kínából származik. Ezen már alighanem senki nem lepődik meg, hiszen régóta elárasztják a világot a kommunista ország gyártmányai, azt viszont talán kevesebben tudják, hogy maguk a címkék, amin közlik az adott termék eredetét, sokszor egy másik országban készült.

Koreai gyártósorok

Dél-Korea az elmúlt években a címkegyártás globális éllovasává vált, így ők készítik azokat a címkéket, matricákat is, amelyek a termékek származási országát jelölik – írja a Medium, ahol azt is részletezik, mely tényezők járultak hozzá az ország vezető szerepéhez ebben a szektorban:

  • Fejlett technológia: a koreai gyártók jelentős összegeket fektettek be csúcstechnológiás berendezésekbe, így kiváló minőségű címkéket tudnak előállítani versenyképes áron.
  • Képzett munkaerő: Dél-Korea rendkívül képzett munkaerővel rendelkezik, ahol sok szakember kifejezetten címketervezésre, nyomtatásra és anyagtudományra specializálódott.
  • Kína közelsége: földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően Dél-Korea ideális választás azoknak a cégeknek, amelyek Kínában gyártott termékeikhez keresnek címkéket.

A Medium cikke szerint jól is teszi a Kimbap és a K-pop országa, hogy átvállalja a címkegyártást szomszédjától, ugyanis a Made in China címkék dél-koreai gyártása jelentős gazdasági előnyökkel jár: több ezer ember számára biztosít munkát, növeli az ország exportbevételét, és tovább erősíti a Dél-Korea és Kína közötti gazdasági kapcsolatokat.

A Koreában készült matricák gyakran tartósabbak, mint maguk a termékek, amelyekre felragasztják őket

– írja a jelenségről élcelődve a Seoul.southkorea Instagram-oldal.

A nyitókép forrása: Patrick T. FALLON / AFP

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.