Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.
A Magyar Suzuki Zrt. 35,2 millió euró, átszámítva 14,5 milliárd forint nyereséget ért el tavaly – olvasható a cég most leadott éves beszámolójában. Ez szinte pontosan a negyede az egy évvel korábbi 141,7 millió eurónak.
A japán cég Magyarországra az egy évvel ezelőtti 272 helyett már 301 millió euró, azaz 124 milliárd forint értékben tudott járműveket eladni. Exportra azonban már nem ment ilyen jól: 2,6 milliárd euróról 1,94 milliárdra esett a külföldi eladásokból érkező bevétel.
Eközben az anyagköltségeken megspóroltak ugyan 656 millió eurót, de a saját termelésű készletek állományváltozása jócskán csökkentette a bevételi oldalt.
A cég igazgatósága azt kérte – a közgyűlés pedig el is fogadta –, hogy a nyereséghez ne nyúljanak hozzá. Így aztán ahelyett, hogy osztalékként bármit is kivettek volna belőle, a teljes nyereséget meghagyták, hogy abból is a beruházásokat tudják folytatni.
A magyarországi autóipar többi nagy cége közül a győri Audi bevétele csökkent, a motorgyártás ott a 2009-es szintre esett vissza, a kecskeméti Mercedes-gyár nyeresége pedig közel a felére olvadt, de így is stabil képet nyúlt a vállalat állapota.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?