Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti üzemét.
Közel 16 százalékkal, 5 milliárdról 4,2 milliárd euróra csökkent a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. árbevétele, míg az adózott eredménye 2023-hoz képest 40 százalékkal (95,6 millió euró helyett 57,6 millió euró) lett kevesebb.
Ugyanakkor ez a forint–euró árfolyamának romlása miatt forintban kifejezve kedvezőbb képet mutathat, hiszen a 2023-as beszámolónál 382,8 forintos euróval számoltak, míg 2024-ben az euró–forint árfolyam átlaga 395,2 forint volt az MNB árfolyamfigyelője szerint. Emiatt a Mercedes forintosított pénzügyi eredménye 2-3 százalékponttal jobb eredményt mutat a fentieknél.
A vállalat sajtóközleményében úgy fogalmazott: az eredmények a normalizálódó nyersanyagárak és a folyamatosan fókuszban lévő gyártásiköltség-hatékonyság pozitív hatásait tükrözik.
Az év során a magyar beszállítóktól vásárolt nyersanyagok, szolgáltatások és nem termelésre használt beruházások beszerzéseinek részaránya nőtt a 2023-as évhez képest, és megközelítette a 44 százalékot. A vállalat az előző évben összesen mintegy 43,2 millió euró adót és járulékot (2024-es középárfolyamon: 17 milliárd forintot) fizetett a magyar államnak és Kecskemét városának.
A kecskeméti Mercedes-Benz-gyár tavaly 146 ezer járművet gyártott, és az év második felében legördült a gyártósorról a kétmilliomodik autó is, amely egy tisztán elektromos hajtású EQB volt. A magyarországi telephely bővítése, az üzem gyártási portfóliójának átalakítása, valamint a termelés rugalmassága stabil alapot jelentenek a nyereséges növekedéshez az elkövetkező években.
A közlemény kiemeli: az üzleti terv részeként megvalósuló több mint egymilliárd eurós beruházás „egyértelmű elköteleződést jelent a kecskeméti telephely mellett”, amely a fejlesztéssel 400 hektárra növeli a gyár méretét.
Hozzáteszik: 2024 októberében működésbe helyezték az új üzemorvosi rendelőt és a tűzoltóságot; az új karosszéria- és összeszerelő üzemek csarnokaiban megkezdődött a gyártósorok telepítése és beüzemelése; az építkezéssel párhuzamosan pedig a meglévő festőüzem átfogó korszerűsítésen esett át. Felépült az új akkumulátorbeszerelő üzem épülete is a tisztán elektromos hajtású modellek nagyfeszültségű akkumulátorainak végszerelésére, és itt is megkezdődött a berendezések telepítése.
Az átfogó építési munkálatok célja az új gyártási portfólió előkészítése. A tervek szerint 2026 elején indul az új MMA-platformra (Mercedes-Benz Modular Architecture) épülő modellek gyártása. Még ugyanebben az évben megkezdődik az MB.EA-platform (Mercedes-Benz Electric Architecture) tisztán elektromos modelljeinek gyártása. Ezzel középtávon mintegy 3000 új, értékes munkahely jön létre.
A telephely 2024 során megteremtette a napelemparkjának építési feltételeit, amelynek kivitelezése 2025-ben kezdődik.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2022 óta mérleg szerinti szén-dioxid-semleges, és a tervek szerint 2030-ra a gyártás energiaszükségletének több mint 70 százalékát megújuló energiával kívánja fedezni. A konszern globális termelési hálózatának célkitűzése, hogy 2039-re kizárólag megújuló energiát használjon.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.