Lázár János nagyon büszke az új mozdonyokra, de drágábban béreljük őket, mint amennyiért két éve meg lehetett volna venni

A járművek várhatóan 2033-ig maradnak az országban.

  • HVG HVG
Lázár János nagyon büszke az új mozdonyokra, de drágábban béreljük őket, mint amennyiért két éve meg lehetett volna venni

„Igazán rossz üzletet” kötött Lázár János az újonnan szolgálatba állított Siemens mozdonyokra Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint. Mint írja: 2022. áprilisban 115 darab új Siemens Vectronra kötött keretszerződést a MÁV, előnyösnek számító áron, 3,49 millió euróért vettük volna meg darabját. A beszerzés finanszírozására az állam megkötötte a kedvezményes hitelszerződést, Vitézy szerint a korszerű eszközök energiamegtakarítása kitermelte volna a hitelt.

Hivatalba lépése után nem sokkal azonban a közlekedési miniszter bejelentette, hogy a Siemensszel „nem barátkozunk”, és visszamondta az új mozdonyok beszerzését. Ehhez képest idén több, ugyanilyen típusú mozdony érkezett Magyarországra, de ezeket nem megvette, hanem egy osztrák cégtől bérelte a MÁV.

Vitézy állítása szerint a bérleti díj havi 45 500 euró, vagyis egy új mozdony 2022-es árát 76 hónap (kicsit több mint 6 és fél év) alatt fizeti ki a vasúttársaság a bérbeadónak. A szerződést 2033-ig kötötték meg, vagyis összesen többet fog kifizetni a MÁV a mozdonyokért, mint amennyibe azok kerülnek. Ráadásul a politikus legalább 40 évben határozza meg egy ilyen jármű élettartamát, a szerződés értelmében ennek negyedét sem töltik majd az országban.

Vitézy Dávid

Egy igazán rossz üzlet három lépésben – avagy a Siemens mozdonyok története: 2️⃣0️⃣2️⃣2️⃣: áprilisban 115 darab új Siemens Vectronra keretszerződést kötött a MÁV, igen előnyös áron, darabja 3,49…

Nyitókép: Facebook / MÁV-csoport

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.