Már több mint 170 millió forintot fizetett ki a MÁV késések miatt

Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság, amely vagy túltervezte ezt a keretet vagy az eddigi nyári fennakadásoknál sokkal durvább késésekkel számol az év végéig.

Már több mint 170 millió forintot fizetett ki a MÁV késések miatt

Ha a menetrendet nem, is a bekalkulált késéseket sikerül tartania a MÁV-nak – olvashatjuk ki a közlekedési vállalat késési biztosításokkal kapcsolatos kérdésünkre adott válaszából. Ebben azt írják, hogy a biztosítás bevezetése, azaz június 1. és július 23. között – a húsz percet meghaladó késés miatt – kifizetett 50 százalékos jegyár-visszatérítések összköltsége mintegy 170 millió forint. Ez pedig, tették hozzá, „megfelel a késési biztosítással kapcsolatos idei költségvárakozásoknak”. Mint írták, a késési biztosításra éves szinten akár 2 milliárd forintot is elkölthet a vasút.

Beköszöntött a nyár, beköszöntöttek a szezonális, durva késések is a MÁV-nál

Lerohadt egy Tópart InterCity Székesfehérvárnál, ezzel 50-70 perc késést szedett össze, de volt ma olyan járat is, ami eleve 120 perccel később indult a kiírthoz képest.

Ez a kétmilliárdos becslés – egész naptári évvel számolva – közel 167 millióra jön ki havonta, tehát a vasúttársaság által betervezett kártérítési keret a nyári szezonban eddig tapasztalható késések és fennakadások csaknem kétszeresére van kalibrálva. Az eddigi kifizetéseket értékelő válaszukban tehát vagy szerénykedtek, elhallgatva, hogy a becsléseikhez képest nem csak „megfelelniük” sikerült, de feleannyi fennakadással hozták le a nyár első felét; vagy úgy számolnak a MÁV vezetésénél, hogy az igazi közlekedési nemulass majd csak ősszel vagy télen köszönt be, a nyárinál lényegesen több húsz percen túli késéssel. Pedig a vasúti tömegközlekedés megbízhatósága már az elmúlt időszakban is hagyott maga után kívánnivalót: a MÁV tájékoztatása szerint az egy hét híján két hónap során mintegy 15 ezer járat komolyabb késése miatt, 308 ezer hoppon maradt utasnak kellett kártérítést fizetniük.

Nem jön az EU-pénz, alternatív forrásokat keres a MÁV-nak Mr. Oroszország

Hiányoznak az uniós támogatások, más forrásokat kell keresni, ebben nyújt segítséget Klaus Mangold a MÁV-nak 100 millió forintért.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek