Demján versenytársat kapott Zágrábban

Zágrábban megnyílt a City Centre One East bevásárlóközpont, erős versenyt támasztva a helyi üzletközpontoknak, köztük a TriGranit által felépített Arena Centarnak.

  • Mester Nándor Mester Nándor
Demján versenytársat kapott Zágrábban

A horvát fővárosban új bevásárló és szórakozató központot látogathatnak a helyiek és a vendégek: megnyílt az osztrák Kaufmann cég által 135 millió euróért fejlesztett plaza. Az 50 ezer négyzetméteres központ mágnes bérlői között van egyebek között a Hennes&Mauritz, a C&A, a Zara és a New Yorker.

Az osztrák társaság a főváros nyugati részén 2009-ben már megnyitott egy hasonló méretű plazát, a City Centre One West-et. Az üzletközpont márka harmadik egysége pedig Splitben van és várhatóan egy negyedik is lesz Horvátországban.

Kaufmann

Érdekesség, hogy a 2010 végén átadott és a TriGranit által fejlesztett Arena Centarban ugyanezek a márkák kötötték le legnagyobb területet, és a hipermarketet is az Interspar üzemelteti, de van benne például Marks&Spencer áruház is. Tavaly átadták a CineStar multiplex moziját és már működik egy IMAX terem is.

Az Arena Centar fejlesztési költsége 350 millió euró volt, ehhez annak idején sikerült úgynevezett club deal keretében egy hat bankkal alkotott konzorciumtól 150 millió eurós hitelt felvenni.

A TriGranit üzemeltetési részlege (TGM) igyekezett gyorsan reagálni az általános keresletváltozásokra, ezért tavaly megkezdte a központ újra pozicionálását. A vállalat szorosabbra fűzte kapcsolatát az amerikai Heitman befektető csoporttal, így a zágrábi Arena Centar bővíthető, illetve egy másik közeli ingatlanra irodaházak és kongresszusi központ is építhető.

A horvát kiskereskedelmi ingatlanpiac vonzereje azután növekedett meg jelentősen, hogy felgyorsultak a csatlakozási tárgyalások az Európai Unióval. Főleg osztrák, német és olasz beruházók jelentek meg, Magyarországot eddig csak a TriGranit képviseli nagyobb projekttel.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.