Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kiszállhat az új ljubljanai busz- és vasúti terminál építéséből a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Trigránit, mivel a cég eddig nem kapott állami támogatást a 250-300 millió eurós projektre - jelentette kedden a szlovén STA hírügynökség.
A cég kérelmet nyújtott be, hogy kiléphessen a projektből, mert az állam nem dönt a támogatásról. Bár korábban a szlovén állam megajánlott egy összeget, de ezt a Trigránit elutasította, mert annak mértékével és a feltételekkel sem értett egyet.
Dusan Mes, a szlovén vasúttársaság vezérigazgatója a hírügynökségnek megerősítette az információkat. Mint mondta, nyomásgyakorlásnak minősíti a Trigránit lépését az állammal szemben, ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy heteken belül lezárul a vita. Szerinte a legjobb megoldás az lenne, ha a kivitelező folytatná a munkát, mivel már jelentős összeget ruházott be, az állam által megajánlott támogatás mértéke pedig nem tért el sokkal a Trigránit által javasoltnál.
A Trigránit az STA-nak nem kommentálta a híreket.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A találkozó helyszíne végül Alaszka lesz.