Akár két hét alatt is el lehet adni egy jó lakást Budapesten

A vásárlók főleg a kétszobás amerikai konyhás lakásokat keresik.

  • hvg.hu hvg.hu
Akár két hét alatt is el lehet adni egy jó lakást Budapesten

Budapesten átlagosan 30-60 nap alatt talál gazdára egy eladó ingatlan, de ha odafigyelünk a részletekre, akár két héten belül is értékesíthetjük a lakásunkat – írja közleményében a GDN Ingatlanhálózat.

Gadanecz Zoltán, a cég alapító-tulajdonosa azt mondta, szerinte érdemes olyan ingatlanközvetítővel dolgozni, akinek sok együttműködő partnere van, jó a háttere, rugalmas és gyorsan tud mindenre reagálni. Tapasztalataik szerint, ha az ingatlant sikerül jól beárazni, a rákövetkező héten kirobbanó érdeklődésre lehet számítani.

Amennyiben az árazás nem elrugaszkodott, könnyen megúszható az alku, és az sem elképzelhetetlen, hogy az ingatlan még a hirdetésben szereplőnél magasabb áron keljen el. "Az már a következő lépés, hogy a teljes vételár hogyan kerül kifizetésre, de így reálisan két héten belül megegyezés is történhet, az adásvételi szerződést alá is írhatják a felek" – tette hozzá Gadanecz Zoltán, jelezve, hogy Budapesten jellemzően egy-két hónap alatt szoktak elkelni a lakások.

Szerinte fontos, hogy az ingatlant minél több olyan ingatlanos lássa, akik meglévő és konkrét ügyféladatbázissal rendelkeznek, ugyanis ebből tudnak meríteni, úgynevezett szűrt ügyfelet hozni, vagyis olyan vásárlójelöltet, akiről tudjuk, hogy hol keres, milyen típusú és elrendezésű ingatlanra van szüksége, mik a főbb elvárásai és ismert a financiális helyzete is.

Gadanecz azt mondta, a legkönnyebben eladhatóak most a társasházakban lévő lakások, melyekből sok van, legyen az panellakás vagy új építésű, de azokon belül is jellemzően a kétszobás, amerikai konyhás nappalival ellátott ingatlanokat keresik a leginkább a vásárlók. 

"Ezek jó befektetések, mert könnyen értékesíthetőek, mindig forgalomképesek. A kirívóan nagy alapterületű ingatlanok ugyanakkor nehezebben találnak gazdára, mert azokra egyedi ügyfelet kell találni, aki beleszeret és értéknek érzi. Fontos, hogy ezek fizikailag nem meghatározható paraméterek, inkább érzelmi oldalról megközelíthetők" – mondta.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.