Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Gigantikus híddal szeretnék összekötni Szicíliát az olasz csizma kontinentális részével.
Még a Római Birodalom idejében kezdtek el arról ábrándozni, hogy hidat építsenek Szicília és a kontinens közé, aztán időről időre előveszik ezt az ötletet, hogy végül ne legyen belőle semmi. Most ismét előkerült a terv, de az időjárás és a maffia is beleszólhat – írja a CNN.
Ha a híd megépülne, akkor 3200 méterével a világ leghosszabb függőhídja lehetne. Még 2006-ban döntött úgy Silvio Berlusconi kormánya, hogy megépülhet, azonban a kormány megbukott, az utódai pedig elsüllyesztették az ötletet azzal az indoklással, hogy pénzpazarlás volna, és óriási környezeti kockázattal is járna.
Most az újonnan hatalomra került jobboldali olasz kormány ismét elővette az ötletet, már csak azért is, mert Matteo Salvini, aki a nagy tervei ellenére kénytelen volt beérni a közlekedési miniszteri poszttal, az egyik legfőbb ígéretévé tette ezt. A terv szerint 4,5 milliárd euróból épülne meg a híd hat év alatt.
Kihívások azért bőségesen vannak, a dél-olaszországi és a szicíliai szervezett bűnözés például nem örült a korábbi ilyen terveknek – nekik az jó, ha nem annyira könnyű Szicíliát bekapcsolni az olasz kereskedelembe –, de ha már lesz ilyen építkezés, akkor védelmi pénzt is szedhetnek.
A földrajz sem segít: úgy kell megtervezni a hidat, hogy 300 km/h erejű szelet is elviseljen, 150 km/h-ig pedig lehessen közlekedni is rajta, illetve a tengeráramlás is legendásan erős arrafelé.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.