Tekintettel arra, hogy a 4-es metró projektnél a 2004-2005 év során lebonyolított közbeszerzési eljárások esetében több alkalommal is alkalmaztak meghívásos, tárgyalásos eljárásokat - melyek az azóta folytatott uniós projektértékelések gyakorlatában a közösségi elvárásokkal ellentétesnek, illetve nem teljes összhangban levőnek bizonyultak -, az NFÜ azoknak a szerződéseknek az értékét, melyek ilyen eljárások alapján léptek hatályba, a benyújtott uniós támogatási kérelemből kiemelné, ezzel nullára csökkentené a bizottsági felügyeleti ellenőrzéseken a forrás-visszafizetési rizikót - áll a közleményben.
A Népszabadság értesülései szerint az átcsoportosítás hatására akár 60 milliárd forinttal is kevesebb lehet a Brüsszeltől várt támogatás. A lap szerint a 4-es metróhoz kapcsolódva eddig mintegy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel. A 4-es metró első, Kelenföldi és Keleti pályaudvar közti szakasza 353 milliárd forintba kerül, ebből 200-250 milliárd lehet az uniós támogatás.
Az NFÜ elnöke 2009 elején az első, általánosságban a közbeszerzésekkel kapcsolatos EU-s észrevételek megérkezése után - a jövőbeli hasonló problémák elkerülése érdekében - levélben jelezte a lehetséges projektgazdáknak, kedvezményezetteknek, hogy az uniós elszámolhatóság kockázatának minimalizálása érdekében nem javasolja azokat az eljárásokat, amelyek a lehető legszélesebb alapú versenytárgyalás követelményének nem felelnek meg. A közlemény szerint a levélben az NFÜ kifejezetten kérte, hogy a projektgazdák kerüljék a tárgyalásos eljárásokat, illetve száz százalékos biztosítékot vár el annak alkalmazása esetén.
A 4-es metró projekt esetében alkalmazandó pénzügyi korrekció mértékéről az NFÜ jelenleg intenzív tárgyalásokat folytat az Európai Bizottság illetékeseivel. Az NFÜ a fentiekkel összefüggésben egyúttal arra is elkészíti javaslatát, hogy Magyarország hogyan tudja az EU-s forrásban rendelkezésre álló teljes keretet maximális hatékonysággal kihasználni.
Csökkenhet a 4-es metró uniós támogatása
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) egy esetleges későbbi visszafizetési kockázat elkerülése érdekében a 4-es metró projekt uniós támogatási forrásainak pénzügyi átcsoportosítását javasolja, illetve ennek lehetőségét vizsgálja az Európai Bizottság szakértőivel - közölte az NFÜ.

Magyar Péter: Úgy hallom, hogy Nagy Márton távozik
Orbán elkészült a győzelmi tervével Horvátországban
Halálra rémültek az utasok a római Wizz Air-gépen
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
Trump: Lehetnek súlyos vámok, szankciók, vagy azt mondjuk, ez a ti harcotok
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája” – mondta arról, hogy fog dönteni az ukrajnai háború ügyében.
Nyilvánosságra hozták Jeffrey Epstein szexkereskedelem miatt 20 évre ítélt volt barátnőjének vallomását
Miért kell ennyire Donbasz az oroszoknak?│ Elvitelre
Kéri László: Sulyok Tamás bukhat, durva konfliktusok jöhetnek a Tisza szigeteken belül – Fülke
Trump: Inkább nem lennék ott a Putyin-Zelenszkij találkozón
Megszólalt Prigozsin anyja: A fiam tudta, hogy meg fog halni
Orbán az ukránokra árulkodott Trumpnál, aki egy felpaprikázott osztályfőnök stílusában válaszolt
Magyar Péter: Ungár Anna cégének luxusgépe éppen a horvát szigetre repült, amelynél Orbán Viktor hajózott
Szijjártó és a lengyel külügyminiszter az X-en osztotta egymást
A magyar tisztek délcegek, de a katonáink képzése épp a legfontosabb területeken harmatgyenge
Videón, ahogy a nyílt utcán megöl egy embert a háborús bűnök miatt körözött líbiai tábornok
Bajban lehet a kormány, ha már a közvélemény-kutatók elleni hergelésbe kezdett
Kinek és miért állna érdekében, hogy saját hitelét rontva torzítson az adatokon?
Ajsa Luna himnuszénekléséről mondott véleményt az Opera főigazgatója, majd penitenciát írt elő neki
Ókovács Szilveszter szerint az éneklés bizonytalan volt, számos hanghibát is felfedezett.