Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"744156c1-81b5-4799-9412-86141f6f0a9d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Felbukkan benne Elon Musk és a láncfűrésze is.","shortLead":"Felbukkan benne Elon Musk és a láncfűrésze is.","id":"20250302_A-Saturday-Night-Live-ujrajatszotta-a-Trump-Zelenszkij-sajtotajekoztatot-es-meg-katasztrofalisabb-lett-mint-az-eredeti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/744156c1-81b5-4799-9412-86141f6f0a9d.jpg","index":0,"item":"90551677-5606-4f29-8636-5dded8fa54ac","keywords":null,"link":"/elet/20250302_A-Saturday-Night-Live-ujrajatszotta-a-Trump-Zelenszkij-sajtotajekoztatot-es-meg-katasztrofalisabb-lett-mint-az-eredeti","timestamp":"2025. március. 02. 14:21","title":"A Saturday Night Live újrajátszotta a Trump-Zelenszkij sajtótájékoztatót, és még katasztrofálisabb lett, mint az eredeti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kiberbiztonsági szakemberek szerint hosszú távú fenyegetést jelent a Vo1d nevet viselő kártevő, mely ezúttal az okostévéket vette célba. ","shortLead":"A kiberbiztonsági szakemberek szerint hosszú távú fenyegetést jelent a Vo1d nevet viselő kártevő, mely ezúttal...","id":"20250303_android-tv-vo1d-kartevo-botnet-fertozes-aktivitas-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb.jpg","index":0,"item":"52e3a078-e923-429d-a6d7-951949b1ce58","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_android-tv-vo1d-kartevo-botnet-fertozes-aktivitas-veszely","timestamp":"2025. március. 03. 09:03","title":"1,6 millió eszközt fertőzött meg egy androidos kártevő, ami egyre csak veszélyesebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20bdd37f-da9f-4d11-9f48-5b0ae1771369","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volkswagen 50 évvel ezelőtt mutatta be az első Polót, és azóta több, mint 20 millió példány talált gazdára a népszerű német kisautóból.","shortLead":"A Volkswagen 50 évvel ezelőtt mutatta be az első Polót, és azóta több, mint 20 millió példány talált gazdára a népszerű...","id":"20250303_50-eves-a-volkswagen-Polo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20bdd37f-da9f-4d11-9f48-5b0ae1771369.jpg","index":0,"item":"5943ace3-91ae-410c-8973-75228438546e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_50-eves-a-volkswagen-Polo","timestamp":"2025. március. 03. 07:59","title":"50 éves a VW Polo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump egyik legfontosabb tanácsadója az X-en nyilvánította ki álláspontját.","shortLead":"Donald Trump egyik legfontosabb tanácsadója az X-en nyilvánította ki álláspontját.","id":"20250302_Elon-Musk-szerint-itt-az-ido-hogy-az-USA-kilepjen-a-NATO-bol-es-az-ENSZ-bol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df.jpg","index":0,"item":"c26397bd-c40d-4edb-b0bd-2b4fb363e52f","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_Elon-Musk-szerint-itt-az-ido-hogy-az-USA-kilepjen-a-NATO-bol-es-az-ENSZ-bol","timestamp":"2025. március. 02. 09:25","title":"Elon Musk szerint itt az idő, hogy az USA kilépjen a NATO-ból és az ENSZ-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"089508e2-8873-46f0-99c9-7b912847ee6a","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"A 20. századi magyar irodalom kimagasló, Kossuth-díjas alakja 1975. március 3-án halt meg.","shortLead":"A 20. századi magyar irodalom kimagasló, Kossuth-díjas alakja 1975. március 3-án halt meg.","id":"20250303_Otven-eve-halt-meg-Nemeth-Laszlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/089508e2-8873-46f0-99c9-7b912847ee6a.jpg","index":0,"item":"b2e4505a-d472-48b0-9244-7ae48ea58844","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_Otven-eve-halt-meg-Nemeth-Laszlo","timestamp":"2025. március. 03. 10:15","title":"Ötven éve halt meg Németh László","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9ee1332-5022-44cc-b3fe-67b168075588","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fűthető autósülésektől kezdve a bútorokon át akár a szkafanderekig is lehet majd használni a jövőben azt, a mesterséges intelligenciával kiegészített elektronikus textiliát, amely először egy „okoskabátban” mutatkozott be.","shortLead":"A fűthető autósülésektől kezdve a bútorokon át akár a szkafanderekig is lehet majd használni a jövőben azt...","id":"20250303_okoskabat-hoszabalyozo-mesterseges-intelligencia-e-textil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9ee1332-5022-44cc-b3fe-67b168075588.jpg","index":0,"item":"08783b71-84fd-4bee-9355-df3652f3a782","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_okoskabat-hoszabalyozo-mesterseges-intelligencia-e-textil","timestamp":"2025. március. 03. 16:03","title":"Már a kabátokba is beteszik a mesterséges intelligenciát, és ennek több értelme lehet, mint elsőre hangzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abba9e5b-c22e-4348-92bc-746139076b7e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem Renault-tulajdonként.","shortLead":"A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem...","id":"20250303_milliardokert-kaphatna-vissza-orosz-gyarat-a-Renault","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abba9e5b-c22e-4348-92bc-746139076b7e.jpg","index":0,"item":"42187da0-0ca9-4f70-8b58-e540888396e6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_milliardokert-kaphatna-vissza-orosz-gyarat-a-Renault","timestamp":"2025. március. 03. 08:49","title":"Egy rubelért adta el, százmilliárdért kaphatná vissza orosz gyárát a Renault","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f423037d-bb0d-455c-9d58-39c3f33e0623","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jelentős teljesítménynövekedést, csendes működést és hosszabb akkus üzemidőt ígér egy újfajta notebook-hűtés. A Frore Systems Airjet technológiája szilárdtest légáramlási mechanizmust használ a hagyományos ventilátorok helyett, és megoldja az olyan gyakori problémákat, mint a hőeloszlás és a működési zaj, miközben a számára helyet adó eszköz kellően vékony maradhat.","shortLead":"Jelentős teljesítménynövekedést, csendes működést és hosszabb akkus üzemidőt ígér egy újfajta notebook-hűtés. A Frore...","id":"20250303_airjet-szilardtest-hutes-samsung-notebook","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f423037d-bb0d-455c-9d58-39c3f33e0623.jpg","index":0,"item":"588037ff-4229-4462-bd13-1fb4952402b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_airjet-szilardtest-hutes-samsung-notebook","timestamp":"2025. március. 03. 12:03","title":"Sosem volt még ilyen laptop: hosszabb üzemidő, nagyobb teljesítmény – először bizonyít egy notebookban a szilárdtest hűtés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A médiatörvény januártól engedélyezi a „termékelhelyezést” számos tévéműsorban, így – annak ellenére, hogy a csatornáknak figyelmeztetniük kell a nézőket – ezentúl várhatóan nehezebb lesz elkerülni a hirdetéseket kedvenc műsoraink fogyasztása közben. A csatornáknak új bevételeket hozhat a jogszabály-módosítás, feltéve, ha készül megfelelő műsor vagy lesz olyan celeb, akire márkát lehet építeni – vélik a szakértők.
Már nem kockázza ki és nem is takarja el a Való Világ szereplői által fogyasztott italok, élelmiszerek márkáját, illetve a termékek logóját az RTL Klub. A karácsony előtt elfogadott és januárban életbe lépett új médiatörvény ugyanis bizonyos esetekben már engedélyezi a termékelhelyezést, azaz egy-egy konkrét árucikk (kivéve a dohánytermékek és receptre kapható gyógyszerek) megjelentetését a tévében sugárzott filmekben, sorozatokban, szórakoztató és sportprogramokban is, feltéve, hogy nem kapnak „indokolatlan hangsúlyt” és ha a programban közvetlenül nem buzdítanak az áruk megvásárlására.
A termékelhelyezésről a csatornáknak „optikai vagy akusztikus” módon fel kell hívniuk a nézők figyelmét is az adott programban – ennek a követelménynek az RTL Klub a Való Világban például egy, a képernyő bal alsó sarkában megjelenő felirattal tesz eleget.
A tévék nyerhetnek vele
A mozifilmekben régóta használják
ofcomwatch.co.uk
A hazai tévécsatornák számára elviekben pozitív a változás, hiszen a termékelhelyezésekkel növelni tudják hirdetési bevételeiket – persze csak akkor, ha lesz megfelelő érdeklődés a hirdetők részéről, illetve olyan műsorok készülnek, amelyek alkalmasak a termékek elhelyezésére. „A Magyar Televízió is örömmel fogadta az új médiatörvény által biztosított termékmegjelenítési illetve termékelhelyezési lehetőséget” – mondta a hvg.hu kérdésre Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója. „A megváltozott médiafogyasztási szokásokhoz alkalmazkodó hirdetési lehetőség nemcsak a televíziós piac, hanem a hirdetők számára is vonzó lehet, ezért az MTV is bevétel-növekedést vár tőle” – tette hozzá az igazgató.
Az új médiatörvény mindössze néhány napja lépett hatályba és így az MTV eddig még nem értékesíthetett ilyen jellegű hirdetést egyetlen műsorban sem, de Schatz Péter szerint megkezdik a tárgyalásokat az ügynökségekkel. „A termékelhelyezés gyakorlati megvalósításán jelenleg is dolgozunk, a hirdetők nyitottak minden új megjelenési formára” – mondta a termékfejlesztési vezető, hozzátéve, hogy a termékelhelyezés egyik fontos feltétele, hogy legyenek megfelelő tartalmak, vagyis készüljenek olyan műsorok, amelyekben a törvény alapján lehetőség van erre a megjelenítési formára. „Vagyis a feltételrendszer pontos kialakításáig nem számítunk jelentős bevételre, azonban a műsorok körének bővülésével a termékelhelyezésből származó bevétel is folyamatosan növekedni fog” – jósolja az MTV igazgatója.
Szintén nem számít hirtelen bevételnövekedésre a termékelhelyezések miatt a TV2, amelynél ugyan érdeklődtek már a hirdetők a reklám e formájáról, de még nem fut egyetlen programban sem ilyen típusú hirdetés – mondta Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató, aki szerint egy kis időnek el kell még telnie az új reklámműfaj beindulásához. Ráadásul azoknál a saját gyártású műsoroknál – mint például a Jóban Rosszban című napi sorozatnál –, amelyeknél egyáltalán szóba jöhetne a termékelhelyezés, a gyártási folyamat miatt jó néhány héttel előre kell tervezni a reklámokkal is. Annyi azonban már most látszik, hogy óvatosan kell bánni a termékelhelyezésekkel, hogy nehogy elriasszák a nézőket. "Figyelni kell rá, hogy a szerkesztett tartalmat ne erőszakoljuk meg, nehogy egy Família Kft. legyen belőle, ez a megjelenő márkának sem lenne hasznos" – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.
Egyelőre csak tapogatóznak
Amerikában a tévében is bevett szokás
Michael Becker / FOX
Termékelhelyezéssel itthon már korábban – a válság előtt is – próbálkoztak a cégek, például a mozifilmekben, de ha sikerült is, azt a közönség nagyon lehúzta vagy nagyon lebutított verzió került be. Az elmúlt két évben viszont csökkent a reklámra erre fordított büdzsé, így ezt a vonalat sem erőltették a cégek eddig – mondta lapunknak az egyik vezető reklámügynökség munkatársa. A névtelenséget kérő forrás azt mondja, egyelőre csak „megérzések” vannak a piaccal, a várható trendekkel kapcsolatban. Véleménye szerint 2011 tulajdonképpen tanulóév lesz: a piac és médiumok is most tapasztalják meg a törvény biztosította lehetőségeket és a határokat.
A szakértő szerint a termékelhelyezés elsősorban a két nagy kereskedelmi csatornának jelent fontos lehetőséget, de kihasználásában meghatározó szerepe lesz annak is, hogy milyen kaliberű celebekre lehet márkát elhelyezni. „Az némiképp más helyzet, amikor mindenki tudja, hogy James Bond karórája minden körülmények között Omega. Nálunk egyelőre harmadrangú celebek kerülnek csak képbe” – hoz plasztikus példát. A kérdésre, hogy a reklámbevételek hány százalékát teheti majd ki a termékelhelyezés, azt mondja, az első évben ő egy százaléknál többre nem számít, vagyis százmillió forintos nagyságrenddel számol. Azt persze nem lehet egyelőre tudni, hogy milyen kifutása lesz majd a dolognak.
Az is árnyalja a képet, ha egy kereskedelmi csatorna „szuperprodukciójáról” beszélünk, amikor nem csak termékelhelyezést kap a hirdető, hanem gyakorlatilag egy hirdetési csomagot, és ilyenkor több százmilliós tétellé nő a megrendelés – teszi hozzá az ügynökségi forrás. „Szerintem ez egy nagyon jó lehetőség, de egyelőre nem tudom, mennyire fognak rámozdulni a hirdetők és a médiumok. Idén áprilisnál előbb nem várható a fogyasztás növekedésének beindulása, a válságadók is csökkentik a reklámköltési kedvet, ugyanakkor az is valószínű, hogy ha erős, vonzó kínálati piac jelenik meg, akkor a cégek találhatnak erre büdzsét” – fogalmaz a szakember.
Idén még nem fogja jelentősen növelni a hazai csatornák reklámbevételeit a termékelhelyezés – véli egy másik nagy ügynökség tévés médiavásárlási igazgatója. "Ami a hirdető szempontjából talán jó, hogy a csatornának mindenképp meg kell jelenítenie a képernyőn felirattal, hogy a néző termékelhelyezést láthat a futó műsorban. Ez egy kis figyelemfelkeltés" – teszi hozzá a szakember, aki szerint a jogszabályváltozás után az változatlan marad, hogy a terméket "elsősorban természetes használat mellett lehet és érdemes mutatni".
Az Addict blog szerint a reklámipar egyik legnagyobb problémája, hogy feltalálták a set top box alkalmazást, ami reklámok nélkül veszi fel az adást. Hogyan lehet ilyen esetben hatni a fogyasztókra?
Nagyjából 17 százalékos, azaz négymilliárd forintos bevételcsökkenést vár 2009-re a TV2 - írja Kovács Krisztián kereskedelmi igazgatóra hivatkozva a Napi Gazdaság a hétfői számában.
A hirdetők a globális válság miatt szerte a világon megkurtították a marketingbüdzséjüket. Magyarország sem volt kivétel: a reklámpiac, amely 2008-ig minden évben bővülni tudott, tavaly több mint húsz százalékkal zsugorodott. A hirdetési bevételek alakulásáról a MedialLab adott előrejelzést az Ecoline-nak.
Külön cégbe szervezi digitális média-részlegét és online tevékenységeit a GroupM. A médiatervező és -vásárló cég idénre kétmilliárd feletti forgalommal számol, ami mindenképp pozitív várakozás az online hirdetési piac kilátásait illetően.
Elborítják a képet az ikonok. "Széthúzott", plazmatévé-formátumú a filmkép. Túl sok és túl hangos a reklám. Levágják a filmek végét. Ismerős jelenségek? A filmesek tetemre hívják a kereskedelmi tévéket, az ORTT pedig egy asztalhoz ültetné a szereplőket.
Az év első kilenc hónapjában csaknem ugyanannyit költöttek a cégek reklámokra, mint egy évvel korábban. A legnagyobb növekedés a kábeltelevíziós piacon következett be, és ahogy tavaly, úgy idén is a gyógyhatású készítmények reklámozására fordították a legtöbbet – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.
Volt fogorvos és kreatív igazgató egy ügynökségen. Elkészített két nagy sikerű magyar mozifilmet, most pedig élete első színházi rendezésére készül. Az ADrenalin blog szerzői Herendi Gábor filmrendezővel beszélgettek reklámról, filmről és az élet egyéb szépségeiről.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.