szerző:
Klubrádió

Budapest vezetője a Klubrádiónak adott interjújűban beszélt arról is, hogy nem akarja megszüntetni a fővárosi kerületeket és hogy egyáltalán nem veszett fejsze nyele az Alstom-per.

Tarlós István nem akarja megszüntetni a kerületeket, de úgy véli, ésszerű kompromisszumra van szükség és a feladatok elosztást realizálni kell, mely lehetővé teszi a város egységes irányítását. A helyi ügyeket a kerületeknél kell hagyni, de a városüzemeltetést, a fejlesztést, a műszaki szolgáltatásokat, a közszolgáltatásokat, a közlekedést és a városrendezést centralizálni kell – mondta a Klubrádiónak adott interjújában.

A metrókocsi-beruházás bankgaranciájával kapcsolatban a főpolgármester arról beszélt, hogy két ciklussal ezelőtt kötöttek egy a fővárosra nézve nagyon kedvezőtlen szerződést. E szerint az Alstomnak teljesítés nélkül kifizették a vételár felét előre, a ködbért tíz százalékban maximalizálták és beillesztettek egy olyan passzust, mi szerint, ha a szerelvény gyártója, szállítója nem képes megszerezni a forgalomba állítási szakhatósági engedélyt, az nem róható fel neki.

A következő megálló felé: Tarlós István a legutóbbi Alstom sajtótájékoztatón.
©

Alstom-ügyek

A bankgarancia arról szólt, hogy ha az Alstom nem szállít határidőre, akkor a BKV a 30 milliárd forintot lehívhatja. A bankgarancia szerződést először megkötötték az MKB-val, majd felmondták és átszerződtek egy francia bankhoz, mely a főpolgármester szerint érthetetlen. Ez tette lehetővé, hogy most egy francia bíróság ítélkezik arról, hogy a BKV lehívhatja-e vagy sem a bankgaranciát.

Tarlós István cáfolta a franciák azon állítását, hogy a BKV a bankgaranciát a működési nehézségeinek megoldására szeretné felhasználni. Azt mondta, hogy az uniós és banki támogatással az utolsó fillérig el kell számolni és nem költhető másra az összeg, csak a szerelvényekre. Tarlós István úgy véli, az Alstom-per még nincs veszve, mert ha elvesztik, akkor is csak a lehívás mostani lehetőségét veszíti el a város, és a továbbiakban fellebbezni fognak, ráadásul a szerződés egészéről egy magyar bíróság fog dönteni. Hozzátette: a két ciklussal ezelőtt kötött szerződést az ügyészség vizsgálja. Azt is közölte: a 4-es metró első szakaszát be akarják fejezni, a kiutat egy új tender kiírásában látja a városvezetés.

A város kötöttpályás fejlesztésével kapcsolatban beszélt a 120 milliós troli tendertől. Az NFÜ-től várják az engedélyt. Ez a legnagyobb olyan projekt, mely részben a ciklus folyamán megvalósulhat - fogalmazott.

Lesz dugódíj

"Lesz dugódíj is" – mondta Tarlós István, aki cáfolta a korábban megjelent híreket, miszerint azt nem vezetik be. A városvezető azt mondta, reálisan 2013 végén vagy 2014 elején lehet rá lehetőség, amint megépülnek a P+R parkolók. Úgy fogalmazott, vannak önérzettúltengésben szenvedő helytartók, akik azt hiszik, hogy hatalmuk akkor maradandó, ha önálló parkolási rendszerük van. Tarlós István hangsúlyozta: egységes parkolási rendszert akar.

Arra reagálva, hogy a kultúrára nem sok pénz jut, és ezt nehezményezik a szereplők, azt mondta, a város nehéz anyagi helyzetben van, ezzel együtt áldoznak kultúrára, ám munkájukat nem segítik, hogy van olyan  színház, mely 270 milliót eltapsolt. Vannak olyan elképzelések az asztalon, hogy néhány intézményt az állam működtetne tovább, hogy a színvonalat meg lehessen tartani - fogalmazott.

Tarlós István azt mondta, tönk szélén álló színházakat mentetek meg, utalt a József Attila Színházra. Hozzátette: több intézmény hiába teljesít művészileg magas szinten, ha a gazdálkodása nincs rendben. Konkrét tékozló színházakat nem nevezett meg a főpolgármester. Elmondta viszont, hogy mára kiderült, hogy alaptalan volt az a félelem, mely szerint a fővárosi vezetőváltással tisztogatások kezdődnek a színházakban, hisz legtöbben a helyükön maradtak. Azt is közölte: nagyon jó a kapcsolata a fővárosnak színigazgatók többségével.

Megemlítette azt is, hogy támogatják az Írószövetséget, a Szabó Ervin Könyvtárat, együttműködést kötöttek a Magyar Tudományos Akadémiával, és négy fővárosi egyetemmel. Elismerte, hogy visszalépés van, mert kevesebbet kap a Budapesti Fesztiválzenekar, melyről elismeréssel nyilatkozott, de hozzátette, a Fischer Iván vezette zenekar nem az egyetlen.

A névváltoztatásról a főpolgármester röviden annyit mondott, szükség volt rá, többet foglalkoztak vele a bírálók, mint a főváros.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Podcastot indított Mark Zuckerberg

Podcastot indított Mark Zuckerberg

Ön mihez kezdene 215 milliárd forinttal? Ez a 24 éves fiú épp ennyit nyert a lottón

Ön mihez kezdene 215 milliárd forinttal? Ez a 24 éves fiú épp ennyit nyert a lottón

Budapest, Eger és Zakopane a magyar turisták kedvenc városai

Budapest, Eger és Zakopane a magyar turisták kedvenc városai

A Fidesz-kormányé az 5. legnagyobb hiány az EU-ban

A Fidesz-kormányé az 5. legnagyobb hiány az EU-ban

Több magyar született tavaly Németországban, mint Nógrád megyében

Több magyar született tavaly Németországban, mint Nógrád megyében

Vonattal ütközött egy autó, késnek a szegedi vonatok

Vonattal ütközött egy autó, késnek a szegedi vonatok