A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Nem a 4-es metró infrastruktúráján fog múlni, hogy időben, 2013-ban átadják a budapestieknek az új metróvonalat - mondta az MTI-nek hétfőn Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a 4-es metró budai állomásainak műszaki bejárása után.
Vitézy Dávid közölte, bár a metró infrastruktúrájának építőivel komoly vitáik adódtak, és több olyan követelésük van, amelyet Budapest vitat, a kivitelezés jól halad, és ez nem jelentene semmilyen akadályt a 2013-as átadásra nézve. Ami most akadályozó tényező, az az őrmezői csomópont az Etele téri végállomásnál. Itt a korábbi terveket felülírták, ezért az épület kijáratának szerkezetépítési munkái leálltak, most arra várnak, hogy az új tervek engedélyezési eljárása lezáruljon, a kerületi szabályozási tervben is átvezessék a változást, és kiírhassák a pályázatot az építés befejezésére. Addig, amíg ez a szerkezet nem készül el, az őrmezői kijáratot sem tudják befejezni.
Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid elmondta, Újbuda és a fővárosi önkormányzat korábbi vezetései évek óta nem tudtak megállapodni arról, hogy milyen műszaki megoldást alkalmazzanak. Azt a BKK jelenleg elveti, hogy az M1-M7-es közös szakaszának átengedőképességét növeljék, és az eredeti tervekben szereplő többszintes közúti csomópont megépítését is ellenzik. A műszaki tartalom egyeztetése jelenleg is zajlik a kerület és a főváros között. A másik két probléma - amely összefügg - az Alstom-szerelvényekkel, illetve a Siemensszel kapcsolatos. Utóbbi cégnek részben a biztosítóberendezést kell leszállítania, de ezt addig nem teheti meg, amíg nem tudja, milyen szerelvények közlekednek majd az alagútban.
Hoffmann Tamás, Újbuda polgármestere (Fidesz-KDNP) az MTI-nek a bejárás után azt mondta, a kerület számára nagyon fontos a 4-es metró működése, és ha a megoldódik az őrmezei csomópont vitája, akkor a kerület számára hasznos lesz a beruházás. Vitézy Dávid és Hoffmann Tamás mellett a bejáráson részt vett Kocsis István, a BKV vezérigazgatója és Frigyik László, a 4-es metró mérnöki munkáit ellátó Eurometro műszaki igazgatója is. A sajtó nyilvánossága mellett tartott bejáráson a résztvevők megtekintették az Etele téri, a Tétényi úti állomást, majd az alagúton keresztül közelítették meg a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri állomást.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.