szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A gyakorlat során a katasztrófavédelem közleményeit a közreműködő médiumok kétóránként - műsoridejük terhére vagy adásukat megszakítva - teszik közzé. A gyakorlat célja, hogy a lakosság megismerhesse a katasztrófák esetén alkalmazható riasztás és tájékoztatás új formáit.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is részt vesz a szerdai országos katasztrófavédelmi próbariasztás lebonyolításában. A gyakorlat során a katasztrófavédelem közleményeit a közreműködő médiumok kétóránként - műsoridejük terhére vagy adásukat megszakítva - teszik közzé. A gyakorlat célja, hogy a lakosság megismerhesse a katasztrófák esetén alkalmazható riasztás és tájékoztatás új formáit. 

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) országos katasztrófariasztást ad ki szerdán. A tesztgyakorlatban az Országos Meteorológiai Szolgálat, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság, a közszolgálati médiaszolgáltatók - a Magyar Televízió, a Magyar Rádió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda -, valamint a TV2 vesznek részt. A médiumok a rendkívüli esemény miatt vagy kétóránként műsoridejük terhére két percben számolnak be a riasztásokról, vagy megszakítják adásukat és úgy teszik közzé a vészhelyzeti üzeneteket. Az MTI több közleményben is beszámol majd az eseményekről. 

Az NMHH feladata a gyakorlat kapcsán egyebek mellett az lesz, hogy az általa működtetett Országos Informatikai és Hírközlési Főügyelet segítségével felügyelje az OKF által kiadott közlemények eljutását a címzettekhez, valamint hogy regisztrálja azok megjelentetését. A főügyelet jelzésein keresztül a hatóság naprakész információkkal rendelkezik arról, hogy melyik szolgáltató mikor és miről adott tájékoztatást. Így lehet ellenőrizni, hogy a szolgáltatók eleget tettek-e kötelességüknek. 

Az új médiatörvény szerint vészhelyzet esetén a katasztrófavédelem a lakosság tájékoztatására két órán belül vagy azonnal kihirdetendő közérdekű közleményt ad ki a médiaszolgáltatók útján. A médiaszolgáltatók szerdán tesztelik a törvény által a katasztrófavédelmi szervek részére biztosított kommunikációs csatornákat, és valós helyzetet imitáló tesztüzeneteket tesznek közzé.

A kommunikációs gyakorlat kiemelt célja, hogy tájékoztassa a lakosságot a katasztrófák esetén történő riasztás és tájékoztatás új formájáról. Az új rendszernek köszönhetően jelentősen csökkenthető annak kockázata, hogy például egy hirtelen jött környezeti katasztrófa emberi veszteségeket vagy komoly anyagi károkat okozzon - áll az NMHH közleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!