szerző:
Blikk
Tetszett a cikk?

A Margit híd felújítása két éve, 2009. augusztus 21-én kezdődött el. Az első elképzeléshez képest egy évvel később helyezik véglegesen forgalomba - írja a Blikk.

A Margit híd felújítása két éve, 2009. augusztus 21-én kezdődött el. Már eleve késve, ugyanis az Mh 2009 konzorcium azt mondja: a szerződésben feltüntetetthez képest négy hónappal később kapta meg a terveket a fővárostól. Így aztán sok olyan munkálattal télvíz idején kellett küzdeni, amivel jó időben még flottul haladhattak volna.

"Mínusz 5 fok alatt bizonyos dolgok technológiailag egyébként sem végezhetők el, és a Duna zajlása is hátráltató tényező volt: ha nem lehetett a vízen a munkavédelmileg kötelezően előírt mentőcsónak, dolgozni sem lehetett. Ez körülbelül 20-25 napot vitt el" - sorolta a Blikknek Puskár Anett, a kivitelező szóvivője, és hozzátette: a felújított híd végső átadásának időpontján aztán a főváros tolt ismét egy nagyot, amikor több ponton változtatott az eredeti elképzeléseken, új dolgokat kért a kivitelezőtől.

Például a díszkivilágítással kapcsolatban vagy a gyalogosközlekedést illetően. A budai hídfőnél a zöld utat kapott „fonódó villamosprojekt" vetett fel közlekedéstechnikai kérdéseket, a HÉV-állomás kialakításán is variáltak, a hídpillért pedig biciklisalagúttal törték át.

Bánkuti András

Így történhetett, hogy az első elképzeléshez képest egy évvel később lesz a híd végleges forgalomba helyezése - írja a lap. A kivitelező azt mondja: bár a megrendelőnek és a hatóságoknak is lehetnek még az utolsó pillanatban is apróbb kívánságaik, rajtuk nem múlik, hogy tartsák az említett változtatások miatt utóbb módosított határidőt.

Az megint más kérdés, hogy a végleges forgalomba helyezéshez szükséges procedúra - vizsgálatok, papírmunkák - meddig húzódnak el, hiszen az ideigleneshez is 50 hatóság döntése kellett. A Blikk szerette volna feltenni a kérdéseit a fővárosnak az üggyel kapcsolatban, ám lapzártáig nem kaptak válaszokat.

A Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön közölte: zajlanak a műszaki átadás-átvételi eljárások, így a Margit híd budai hídfőjében létesített biciklis alagút első bejárása is megvolt már. Ám amíg a hatóságok áldásukat nem adják az alagút forgalomba helyezésére, a kerékpárosok nem tekerhetnek be. Az Index azt írta: a kivitelező a Margit híd budai hídfőjébe fúrt új kerékpáros alagút forgalomtechnikai jelzéseit elrontotta, ezért zárták le az átjárót kedden nem sokkal a megnyitása után.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!