szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magasvasút lehet a gödöllői HÉV-ből, illetve a 2-es metróból – értesült a Blikk. A vonatok hídszerű építményen, az autók és a gyalogosok fölött haladnának. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) európai uniós támogatást kapott a tervek elkészítésére.

Összekötnék a HÉV-et és a 2-es metrót az Örs vezér terénél, így a metró egészen Gödöllőig járna - írja a Blikk. A két sínpár a föld fölött jó pár méterrel találkozna, a tervek szerint a pályát már a Pillangó utcától elkezdenék megemelni. A metrók egy része egy állomással kintebb, Rákosfalvánál visszafordulna, egy része pedig továbbindulna Gödöllő felé.

"Nincs még döntés, hogy melyik megoldást választjuk, de mindenképp az olcsóbbikat. Lehetséges, hogy lábakon áll majd a pálya" – erősítette meg Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója, aki elmondta, ez a technika nem zajosabb, mint a jelenlegi, földfelszíni közlekedés, és az Örs vezér terén, illetve a XVI. kerületben nem zavarná a városképet sem.

A HÉV csak ott emelkedne a magasba, ahol most fénysorompóval keresztezi a merőleges utakat. Azért szüntetnék meg a kereszteződéseket, hogy semmiféle közlekedési baleset ne akadályozhassa a HÉV haladását, különben időről időre az egész 2-es metró leállna.

A költségeket azonban egyelőre még nem tudni pontosan: a HÉV és a metró pályájának összekapcsolása 10-15 milliárd forintba kerülne, ez azonban csak a költségek kisebb része, ugyanis a teljes HÉV-vonalat is át kellene építeni, már csak azért is, mert itt még bal oldali menetiránnyal járnak a szerelvények, mint a második világháború előtt, így például a biztosítóberendezéseket és a menetirányító lámpákat is át kellene szerelni az ellenkező oldalra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!