Mentesítették "Buda egyik legveszélyesebb területét"

Az Irhás-árok mederrendezése része egy Dél-Budapestre vonatkozó vízrendezési beruházásnak, amelyet több mint egymilliárd forinttal támogatta az Európai Unió. A Törökbálinti út felett 1730 méteres szakaszon építették át a medret.

  • MTI MTI
Mentesítették

Elkészült a budapesti Irhás-árok mederrendezése, a beruházás célja az volt, hogy növeljék a vízelvezető kapacitást a legkritikusabb szakaszokon.

Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes a szombati projektzáró rendezvényen arról beszélt, hogy a projekttel Buda egyik legveszélyesebb területét mentesítették, a meder már nem bírta a nagyobb csapadék esetén rázúduló víztömeget. Szólt arról is, hogy a vízrendezés mellett a vízgyűjtő területekre is figyelni kell, már tervezési fázisban van a záportározók kiépítése, kapacitásbővítése is.

Hozzátette, hogy a beruházás további rendezést tesz lehetővé, új közutak, játszóterek épülhetnek.

Az Irhás-árok mederrendezése része egy Dél-Budapestre vonatkozó vízrendezési beruházásnak, amely érinti a Hosszúréti-patakot és a Gyáli-patakot is. A projektet több mint egymilliárd forinttal támogatta az Európai Unió, az Irhás-árok mederrendezésének költsége 300 millió forintot tett ki. A Törökbálinti út felett 1730 méteres szakaszon építették át a medret, bővítették a kapubehajtókat, kiváltották a közműveket.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.