szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

„Vélhetően a MÁV Zrt. miatt horrorisztikusra sikerült az amúgy is időközben lefújt budapesti március 15-i nemzeti ünnepre különvonattal érkező lengyelek hazatérése” – olvasható a CÖF-höz köthető Polgár Portálon.

Elégedetlenek voltak a MÁV-val a Békemenetre Budapestre érkezett lengyelek. A CÖF-höz köthető Polgár Portál közölte a Gazeta Polska főszerkesztőjét Tomasz Sakiewiczet képviselő Joanna Urbanska levelét. Ebben azt írja: szombaton este 8 óra táján indultak haza a Nyugati pályaudvarról, mit sem sejtve, hogy „éppen a hazatérés fogja a legnagyobb problémát jelenteni”. A gondok már Rákoskeresztúron kezdődtek, ahol a vonat hirtelen megállt.

„Lassanként az elektromos ellátás is megszűnt, ennek következtében sem a világítás, sem pedig a fűtés nem működött. Az utasok hat órát várakozva, hajnali 2-ig fagyoskodtak a sötét, jéghideg kocsikban, hiába várva az érdemi információkat. Végre a hat órás, mellékvágányon töltött várokozás után csatolták az új mozdonyt és a vonat elindult. – Kiderült, hogy több kocsiban elromlott, elkezdett égni a fék” – számol be Ryszard Kapuściński, a „Gazeta Polska” Klubok elnöke.

Mint a portálon olvasható: „Döntést kellett hozni, hogy megfagyunk-e Budapest peremén, vagy továbbmegyünk normálisan működő fékrendszer nélkül. A vasutasok az utóbbi mellett döntöttek”. Sakiewicz szerint a szerelvény néhány kocsijának két héttel hosszabbították meg a garanciális időszakát, „csak azért, hogy éppen azokkal szállítsanak minket Budapestre”. „Követelni fogjuk a pénzvisszatérítést, és be fogjuk adni a feljelentést az ügyészségen” áll a levélben.

Az első leszállók
©

Pethő Annamária, a Nők a Magyar Nemzetért Egyesület elnöke, aki a CÖF képviseletében szólalt fel a lengyel csoport ünnepségein az elmúlt két napban, most így tájékoztatta a Polgár Portált a MÁV Zrt. eljárásáról: "A Nyugati pályaudvarról 20.08-kor indult el a lengyel különvonat, az indulást követő egy órán belül jött az információ, hogy a különvonat meghibásodott és mellékvágányra állították, nem volt áramellátás a kocsikban. Akkor még személyesen kértem információt és azt jelezték, hogy a segélygép a helyszínen van és fékpróbáznak. Ám éjjel egy óráig nem történt semmi. A magyar mozdonyvezetők bezárkóztak, nem kommunikáltak a szerelvény lengyel személyzetével.

Ugyan este tíz óra kürül a MÁV (06-40-494-949) információs vonalának nemzetközi tájékoztató vonala arról tájékoztatott, hogy megérkezett az új mozdony, már csak Rákoskeresztúron 15 perces fékpróba lesz, és aztán indul. Ehhez képest éjjel egykor indult el. A rendőrség külön beszámolót kért a MÁV-tól, hogy mi zajlik ott. A lengyel vendégek több mint öt órán keresztül a sötétben vesztegeltek egy mellékvágányon, fáztak és kétségbe voltak esve."

A Polgár Portál megkereste Sigulinszky Tibort, a MÁV Zrt. szóvivőjét, aki levélben a következő választ adta: "Kérdéseinek csak egy részét, az alap információkat tudja jelenleg a MÁV sajtóosztálya megválaszolni! Türelmét kérjük, amíg minden kérdésére választ kap!".

A szóvivő szerint a lengyel különvonat a Nyugati pályaudvarról 19:55-kor indult. Angyalföldnél meghibásodott a V43-as mozdony. A mozdonycsere miatt 134 percet várakozott a különvonat. „A szerelvényt Rákosnál ismét meg kellett állítani, mert meghibásodott a lengyel kocsik fékberendezése. A kocsivizsgálók elvégezték az előírt intézkedéseket. A javítás, valamint a teljes fékpróbát követően mintegy 140 perces újabb késést szedett össze a különvonat”.

A lengyel kocsikon azonban „újabb fékhibák jelentkeztek, ezért Hatvanban, Nagyút állomásnál és Hidasnémetiben is meg kellett állni. A biztonságos továbbközlekedés miatt ezeket a fékhibákat újfent ellenőrizni, javítani, majd fékpróbázni kellett”. Végül „közel 6 órás késéssel tudta elhagyni a határt a különvonat, ebből a mozdonycsere mindössze két órás késést jelentett, a többi a lengyel kocsik fékhibája miatt keletkezett. A vasúttársaság a különvonat útját figyelemmel követte, a vasúttársaság munkatársai a biztonságos közlekedést elsődlegesen figyelembe véve végezték az utasítások szerint a feladatukat".

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Leszedette az uniós zászlókat egy csongrádi falu polgármestere

Leszedette az uniós zászlókat egy csongrádi falu polgármestere

Másfél évig fogják felújítani a Blaha Lujza teret, eltűnnek a parkolók

Másfél évig fogják felújítani a Blaha Lujza teret, eltűnnek a parkolók

620 km/h-val zakatol az új kínai mágnesvasút, de még rátesznek egy lapáttal

620 km/h-val zakatol az új kínai mágnesvasút, de még rátesznek egy lapáttal