szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

„Vélhetően a MÁV Zrt. miatt horrorisztikusra sikerült az amúgy is időközben lefújt budapesti március 15-i nemzeti ünnepre különvonattal érkező lengyelek hazatérése” – olvasható a CÖF-höz köthető Polgár Portálon.

Elégedetlenek voltak a MÁV-val a Békemenetre Budapestre érkezett lengyelek. A CÖF-höz köthető Polgár Portál közölte a Gazeta Polska főszerkesztőjét Tomasz Sakiewiczet képviselő Joanna Urbanska levelét. Ebben azt írja: szombaton este 8 óra táján indultak haza a Nyugati pályaudvarról, mit sem sejtve, hogy „éppen a hazatérés fogja a legnagyobb problémát jelenteni”. A gondok már Rákoskeresztúron kezdődtek, ahol a vonat hirtelen megállt.

„Lassanként az elektromos ellátás is megszűnt, ennek következtében sem a világítás, sem pedig a fűtés nem működött. Az utasok hat órát várakozva, hajnali 2-ig fagyoskodtak a sötét, jéghideg kocsikban, hiába várva az érdemi információkat. Végre a hat órás, mellékvágányon töltött várokozás után csatolták az új mozdonyt és a vonat elindult. – Kiderült, hogy több kocsiban elromlott, elkezdett égni a fék” – számol be Ryszard Kapuściński, a „Gazeta Polska” Klubok elnöke.

Mint a portálon olvasható: „Döntést kellett hozni, hogy megfagyunk-e Budapest peremén, vagy továbbmegyünk normálisan működő fékrendszer nélkül. A vasutasok az utóbbi mellett döntöttek”. Sakiewicz szerint a szerelvény néhány kocsijának két héttel hosszabbították meg a garanciális időszakát, „csak azért, hogy éppen azokkal szállítsanak minket Budapestre”. „Követelni fogjuk a pénzvisszatérítést, és be fogjuk adni a feljelentést az ügyészségen” áll a levélben.

Az első leszállók
©

Pethő Annamária, a Nők a Magyar Nemzetért Egyesület elnöke, aki a CÖF képviseletében szólalt fel a lengyel csoport ünnepségein az elmúlt két napban, most így tájékoztatta a Polgár Portált a MÁV Zrt. eljárásáról: "A Nyugati pályaudvarról 20.08-kor indult el a lengyel különvonat, az indulást követő egy órán belül jött az információ, hogy a különvonat meghibásodott és mellékvágányra állították, nem volt áramellátás a kocsikban. Akkor még személyesen kértem információt és azt jelezték, hogy a segélygép a helyszínen van és fékpróbáznak. Ám éjjel egy óráig nem történt semmi. A magyar mozdonyvezetők bezárkóztak, nem kommunikáltak a szerelvény lengyel személyzetével.

Ugyan este tíz óra kürül a MÁV (06-40-494-949) információs vonalának nemzetközi tájékoztató vonala arról tájékoztatott, hogy megérkezett az új mozdony, már csak Rákoskeresztúron 15 perces fékpróba lesz, és aztán indul. Ehhez képest éjjel egykor indult el. A rendőrség külön beszámolót kért a MÁV-tól, hogy mi zajlik ott. A lengyel vendégek több mint öt órán keresztül a sötétben vesztegeltek egy mellékvágányon, fáztak és kétségbe voltak esve."

A Polgár Portál megkereste Sigulinszky Tibort, a MÁV Zrt. szóvivőjét, aki levélben a következő választ adta: "Kérdéseinek csak egy részét, az alap információkat tudja jelenleg a MÁV sajtóosztálya megválaszolni! Türelmét kérjük, amíg minden kérdésére választ kap!".

A szóvivő szerint a lengyel különvonat a Nyugati pályaudvarról 19:55-kor indult. Angyalföldnél meghibásodott a V43-as mozdony. A mozdonycsere miatt 134 percet várakozott a különvonat. „A szerelvényt Rákosnál ismét meg kellett állítani, mert meghibásodott a lengyel kocsik fékberendezése. A kocsivizsgálók elvégezték az előírt intézkedéseket. A javítás, valamint a teljes fékpróbát követően mintegy 140 perces újabb késést szedett össze a különvonat”.

A lengyel kocsikon azonban „újabb fékhibák jelentkeztek, ezért Hatvanban, Nagyút állomásnál és Hidasnémetiben is meg kellett állni. A biztonságos továbbközlekedés miatt ezeket a fékhibákat újfent ellenőrizni, javítani, majd fékpróbázni kellett”. Végül „közel 6 órás késéssel tudta elhagyni a határt a különvonat, ebből a mozdonycsere mindössze két órás késést jelentett, a többi a lengyel kocsik fékhibája miatt keletkezett. A vasúttársaság a különvonat útját figyelemmel követte, a vasúttársaság munkatársai a biztonságos közlekedést elsődlegesen figyelembe véve végezték az utasítások szerint a feladatukat".

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Neki kellett meghalnia, hogy legyen doppingkontroll a sportban

Neki kellett meghalnia, hogy legyen doppingkontroll a sportban

Ez már a végső? Újabb kép jelent meg a még be sem mutatott Galaxy S20 Ultráról

Ez már a végső? Újabb kép jelent meg a még be sem mutatott Galaxy S20 Ultráról

Százmilliárdok hiányoznak az államháztartásból, pedig nem kellene így lennie

Százmilliárdok hiányoznak az államháztartásból, pedig nem kellene így lennie

Renée Zellweger szívszorító alakítása teszi emlékezetessé a Judyt

Renée Zellweger szívszorító alakítása teszi emlékezetessé a Judyt

Brad Pitt és Jennifer Aniston végre egymásra talált

Brad Pitt és Jennifer Aniston végre egymásra talált

Lepöcegödrözte a kínai elnököt a Facebook – állítólag műszaki hiba történt

Lepöcegödrözte a kínai elnököt a Facebook – állítólag műszaki hiba történt