Extrém terhelésnek vetik alá az új Duna-hidat

Kedd reggel megkezdődött az M0-s autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd statikus és dinamikus próbaterhelése.

  • MTI MTI
Extrém terhelésnek vetik alá az új Duna-hidat

A 770 méter hosszú hídon 28 darab, egyenként 44 tonnás teherautóval végzik a vizsgálatot. Előbb a híd különböző pontjain állnak a kocsik, majd pedig változó sebességgel hajtanak át azon. A mért adatokat a BME hidak és szerkezetek tanszéke értékeli – mondta Puskás Anett, a Közgép Zrt. kommunikációs igazgatója a helyszínen.

Amennyiben a mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6-os autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom – jelentette be Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

 

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.