A propaganda működése, az erotikus álmok titka és Lucas háborúi: a HVG nagy nyári könyvajánlója 1. rész
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Futár néven új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert épít a budapesti tömegközlekedési cég. A projekt 6,7 milliárd forintból valósul meg.
Szeptember végén startol a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiépített új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer, a Futár. A 6,7 milliárd forintos beruházás a műholdas nyomkövetés révén megkönnyíti az utastájékoztatást is – írta a Népszava szerdán.
A lap szerint a járművek kétharmadát már felszerelték az új rendszerrel, és kevés kivétellel már mindenhová kihelyezték az új utastájékoztató kijelzőket is.
A jelenlegi tesztüzem nem problémamentes, de a BKK azt ígéri: az átadás után a rendszer stabil lesz. Az új rendszer által szinte méterre és másodpercre pontosan megállapítható lesz a BKV járműveinek helyzete.
A FUTÁR kiépítése eddig 1500 járművön – 1408 autóbuszon és 92 trolibuszon – történt meg, ami a felszerelni kívánt állomány kétharmada. A buszok és trolibuszok szerelése lassan befejeződik, és már nekikezdtek a villamosok átalakításának.
A projekt leglátványosabb eleme a 263 megállóhelyi, csomóponti utastájékoztató berendezés lesz, ezek 95 százalékát már telepítették, szeptember 20-ig a maradék 15 kijelző is a helyére kerül.
A 6,7 milliárdos – uniós támogatással megvalósuló – beruházás fővállalkozója a Synergon, a rendszer „lelkét” a német IVU szállítja, míg a közterületi kijelzőket a szintén német Lumino. A Futár a BKV két elavult, több mint 20 éves, egymással
átjárást nem biztosító forgalomirányítási, illetve utastájékoztatási rendszerét váltja fel.
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Mindenre gondoltak azok a csalók, akik a videónkban megszólaló áldozatokat átverték.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
Távozásuk után a közgyűlés határozatképtelenné vált.
Egyre többen teszik fel ezt a kérdést.
Kapu Tibor első magyar űrhajósként léphetett a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Várnai László elnézést kért a felpofozott diáktól és a képviselőtársaitól is.